Sivut

keskiviikko 6. kesäkuuta 2012

Rullaati rullaati


Tänään oli ansaitusti lepopäivä, ja vuorossa oli lihashuoltoa eli putkirullausta ja venyttelyä. Putkirullauksella on helppo huoltaa lihaksia olivatpa ne sitten jumissa tai ei. Se rentouttaa ja sillä pyritään laukaisemaan lihaskalvojen jännitystä. Jonkinsortin ”itsehierontaa” siis. Sattuu pirusti varsinkin jos lihakset ovat erityisen jumissa, mutta auttaa. Tästäkin toiminnasta lupaan esitellä myöhemmin kuvamateriaalia.

Rullasin yläselkää, latseja (musculus latissimus dorsi, leveä selkälihas), etureisiä, takareisiä ja pohkeita ensin ylhäältä (m.gastrocnemius,kaksoiskantalihas) ja sitten akillesjänteen yläpuolelta (m.soleus). Pohkeet mulla on ihan superkestojumissa, joten rullaus on kivuliasta. Ensi viikolla ne runnotaan auki.

Venyttelin myös koko kehon läpi, ylhäältä alas, takaa eteen. Aloitin kuitenkin selästä, sitten niska, hartiat, olkapäät, kädet, rinta, vatsat, pakarat, lonkankoukistajat, takareidet, pohkeet, etureidet, säären etuosat. 

Foam roller, sisällä siis kova muoviputki
HC rullaajille PVC-putki, ei todellakaa mulle

Yritäppä siinä venytellä kun äidin kullannuppu on koko ajan tunkemassa matolle tai syliin

Kyllä ne vattapalikat joskus sieltä piirtyy
Näillä suksilla on ihan hyvä hiihtää
Vähän lyhyempi juttu nyt, ja pari surkeeta kuvaa mut kai noista saa jotain tolkkua tän hetkisestä kondiksesta. Fläsäähän on vielä vaikka muille jakaa, mut saa sitä nyt vielä ollakin. Huomenna takareidet ja pakarat.

-Mari

3 kommenttia:

  1. ohos en olekaan tänne kirjotellut mitään viisasta!
    ilmeisesti olin niin shokissa sun vatsastasi että jäin sanattomaksi ;)

    VastaaPoista
  2. Bongasin (vasta) tänään blogisi ja jäin heti koukkuun ! Edellinen ruokapostaus tuli kyllä tarpeeseen, niitä lisää !!! :)

    VastaaPoista

HYMYILE! Koska olet upea :)