Sivut

tiistai 24. heinäkuuta 2012

Aikainen lintu madon nappaa

Oivoi tässähän alkaa pienellä fitnesstypyllä kisakuume nousta, kun muut valmistautuu syksyn kisaan. Oma kisadebyytti on siis huhtikuussa 2013, mutta se on täällä ennenkuin huomaankaan ja odotan kisadiettiä kuin kuuta nousevaa. Otettiin eilen vähän selästä kuvia, ja voi kökkö miltä ne näyttää... Oikeastihan on turha spekuloida tällä hetkellä miltä kroppa lopulta tulee näyttämään (dietti ei ole vielä edes alkanut, aikaa tehdä lihaa on aina kisoihin saakka, ja lopputulos selviää vasta kun rasvat on kuorittu pois), mutta mun alaselän ihanat jenkkafläsät häiritsee mua itseäni, ja siksi mun omaan silmään selkä näyttää suunnilleen samalta kuin puoli vuotta sitten. Oon karmee kirahvi; mulla on suhteessa jalkoihin ihan JÄÄTÄVÄN pitkä selkä. Muilla ihmisillä pakarat on heti selän jatkeena, mut mulla on siinä semmonen 6-7cm pätkä alaselkää vielä. Jalat on niin syvällä p**seessä ku luontoäiti ne on sinne saanut, eli lyhyet on. Ja paksut (vielä tällä hetkellä, toivon hartaasti että niistä jää jotain jäljelle dietillä). Ja vaikka odotankin lokakuun loppua ihan intopiukassa, tiedän, että kun dietti alkaa, toivon ettei se olisi koskaan alkanutkaan :D Ja taas, älkää käsittäkö väärin. Haluan tätä ihan todella, enkä tee tätä siksi että "nyt kaikki odottaa multa tätä". Teen tätä just siks, että treenaamisesta, itsensä ylittämisestä, ja ylipäätän siitä että näkee tehdyn työn tuloksia (ai mitä?!), tulee niin SAIRAAN HYVÄ FIILIS. Suomeks sanottuna: TÄMÄ ON KIVAA!!

Mitä tulee kisaintoiluun; ilmoittauduin 5.8.2012 järjestettävälle IFBB Ry:n kilpailuun valmistavalle leirille, tilasin kisakengät, ja oon jo vähän suunnitellut biksuja ja kisalookia yhdessä kampaajaystäväni kanssa, joka siis lähtee kisoihin mukaan. Joo joo sinne on vielä pitkä aika ja keskity nyt olennaiseen ja niinhän mä keskitynkin! Treenit tehdään täysiä, ruoka maistuu ja uni myös. Mä olen aina ollut early bird ihan kaikessa, enkä tee poikkeusta nytkään. Huhtikuu 2013 ei ole enää haave, vaan ihan konkreettinen tavoite, eikä musta oo väärin aloittaa pikkuhiljaa valmistelemaan juttuja sitä varten. Mulla tulee olemaan syksyllä sata muutakin asiaa mielessä, ja haluaisin silloin pystyä keskittämään vähäiset energiani treenamiseen ja asentojen ja kävelyn harjoittelemiseen (ainiin, koulussakin pitäs käydä). Kun muut kisoihin liittyvät asiat ovat tuolloin jo hyvällä mallilla, ei tarvitse niistä ottaa turhaa päänvaivaa. Ja mähän en oo aikaisemmin ollut mikään korkkarikävelijä (tytöt, te tiedätte mut), joten sitä kävelyä pitää ihan oikeasti harjoitella. Ja muutenkin, en halua että mun suorituksesta on tarvetta kirjottaa Body-lehteen että "kyllä oli Lahden likalla hirveet poseeraukset".

Kisaköpöttimet

Sunnuntaina treenasin takajalkoja, peppua ja pohkeita. Ekan sarjan jälkeen puuskutin vaan että "nyt ei kyllä kiinosta ei yhtään". Kun neljä sarjaa oli takana totesin sit hymyssä suin että "alkoihan tää kiinostaa". Leveässä prässissä ennätyspainot, ja muutenkin meni erittäinkin hyvin. Ainoa häiritsevä tekijä oli huimaus. En tajua. Mua huimasi joka sarjan jälkeen vähän, ja oli vähän huono olo. Voimatasoissa ei ollu mitään valittamista, eikä yleisestikään treenitehoissa. Eikä huimausta kestänyt kuin hetken aina sarjojen jälkeen. Pumppukaan ei hakannut tavallista kovempaa, joten päätin antaa huimauksen olla häiritsemättä muuten hyvää treeniä. Jäykkäjalkaisessa kuolemannostossa (SJMV, in inklish stift legged deadlift) oikeen tunsi kuinka hamstringit ja pakarat venyy aijjettä!

video


Ihan au naturel ja jäätävä hiki 

Keskittyyy
Oli pakko laittaa ihan ton kielen takia
Eilen kävin tekemässä rintaa, pumppiolkapäät ja vatsoja. Salille mentäessä oli taas jotenki semmonen kökkö fiilis että mitenköhän tässä nyt jaksaa. Mariiii, unohtuiko asenne kotiin?! Mä oon välillä vähän alkukankea, ja siitä se sitte lähtee rullaamaan. En oikeen osaa sanoa oliko se hyvä reeni, vai semmonen keskinkertainen. Huonosti se ei missään nimessä mennyt! Pumppi oli hyvä olkapäissä ja rinta sai kunnolla kyytiä. Videolla vinopenkki kp, ja ristitalja.

video


video

Tänään oli hieronta. En olisi millään halunnut mennä sinne, koska tiesin että se tulee tekemään kipeää. Yllätyksekseni se oli kyllä hieman siedettävämpää kuin viimeksi. Kivaa se ei ollut (nyt tirautin kyyneleitä vain kaksi kertaa, mutta huusin kyllä useasti), ja vasemman jalan m.soleus (pohkeen alaosa) on murheenkryyni. Se on ihan kivikova, ja sattuu niin s****nasti kun sitä hieroo. Eikä tunnu aukeavan millään. Toinen liian kipeä paikka hierottavaksi kunnolla kovaa oli vasemman jalan sääriluun sisäpuolella ihan polven tuntumassa. Jalat oli kyllä paljon paremmat kuin viimeksi, ja hierojalta tuli palautetta että jaloissa on ihan tolkuttomasti lihasta, hommaa kuulemma riittää niiden hieromisessa. Haha jotain hyvää kai siis niissäkin!

Ensi viikolla pääsee treenaamaan valmentajan kanssa Mayor'sille Helsinkiin, ihan huippua!!! Käsittelyssä silloin on olkapäät. SUPERRR.

-Mari

4 kommenttia:

  1. mä oon niin messissä silloin kun sulla on noi korkkarikisat ;)

    VastaaPoista
  2. Vinopenkki voisi olla yhden pykälän alempana, jos tarkoituksena on treenata rintaa. Nyt se menee olkapäille enemmänkin. Alaslasku on myös liian nopea, tärkein eli negatiivinen vaihe menee hätäillen liian nopsaan, eli juuri päinvastoin kuin pitäisi! Keskity kunnolla, pienemmät painot vaikka niin pystyt hallita paremmin. Kaari yläselkään, lavat taakse olkapäät taakse ja jalat koukkuun tukemaan kuten sulla onkin. Kunnon hapet vatsaan ja punnerrus vaihe aina räjähtävästi niin nopeasti kuin mahdollista. Jos treenataan rintaa, niin en suoristaisi/lukitsisi käsiä yläasennossa, karkaa rasitus olkapäille kun luultavasti latsit ei pysy takana, myös olkapäät työntyy eteenpäin, eli rasitus siirtyy muualle kuin rinnalle. Mutta keskity siihen negatiiviseen vaiheeseen jokaisessa liikkeessä enemmän, se tuo lihasta. Jos lasket nopeammin painot alas kuin nostat ne ylös, niin hyöty jää todella pieneksi eikä semmoinen ole kehittävää. Alaslaskussa mind muscle connection ja liike suoritus oikealla lihaksella. Painot nousee ajan mittaan ylöspäin, mutta eka tekniikka kuntoon se on tärkein!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin unohtui tosiaan, tsemppiä treeneihin! :)

      Poista
  3. Anonyymi: Kiitos vinkeistä, hyviä pointteja. Ja kiitti tsempistä! :) Olis kiva tietää kuka siellä kirjottelee :)

    VastaaPoista

HYMYILE! Koska olet upea :)