Sivut

maanantai 14. tammikuuta 2013

It's official

Nyt se on sitten ihan virallista. Nimi komeilee vuoden 2013 kilpailijalisenssiluettelossa ja olen ilmoittautunut elämäni ensimmäiseen body fitness-kilpailuun. Kilpailuissa tulen edustamaan Team Mayor'sia, koska treenaan valmentajani kanssa siellä, eikä omalla kuntosalillani ole IFBB Finlandin virallista tiimiä. Siistiä. Nyt alkaa olla oikeesti fiilis kohdallaan. Viikon päästä on jo diettiäkin puolet takana, eli 12 viikkoa! Ylihuomenna pääsee taas Helsinkiin Mayor'sille treenaamaan valmentajan kanssa. Parasta.

Tänään hain postista joululahjani, jonka toimitus viivästyi hieman tullaushommien takia. VERSA GRIPPSIT. Ne matkasivat tänne valtamerten takaa US and A:sta, joten ne piti tullata ja siksi odottelin niitä niin kauan. Grippsien käyttö toivon mukaan vähän helpottaa treenejä siinä suhteessa, että ei tartte niiden vetoremmien kanssa tusata. Siinä kuluu aikaa aina kun niitä sitoo, ja yleensä toinen jää huonosti tai onkin liian tiukalla eikä niitä saa käännettyä samaan kohtaan tms mukavaa... Ja parempi olis olla tanan hyvät, koska tullimaksujen kanssa noille kullannupuille kertyi aikamoinen hintalappu. Raportoin heti kunhan pääsen niiden kanssa tositoimiin.

Siinä ne ny o
Ja näin ne laitetaan tangon ympärille

Oon kärsinyt nyt vähän katkonaisista yöunista. Olo ei kuitenkaan oo väsynyt, eikä vaivaa silmäpussit tai tummat silmänaluset. Heräilen öisin suunnilleen parin tunnin välein, mutta nukahdan heti uudestaan. Aamulla muistan vaan että olen katsonut kelloa tiettyinä aikoina ja sitten simahtanut. Eli ei kai tuo heräileminen niin vakavaa ole. Varmaan johtuu dietistä. Nukun nykyisin korvatulpat päässä, koska mulla on kaksi Surround systemiä samassa sängyssä nukkumassa... Niidenkin läpi se meteli kyllä mut välillä herättää, joten taitaa se herääminen olla aika herkässä muutenkin. Ennen en olisi herännyt ilman tulppia edes ydinräjähdykseen meidän sisäpihalla.

Lauantaina oli olkapää-ojentaja treeni. Nyt täytyy nöyrtyä, ja hyväksyä se etten enää jaksa tehdä ihan samoilla painoilla kuin tähän asti. Täytyi siis ottaa vähän pienemmät kässärit tumppuihin ja veivata niillä. Ja pitää mielessä se, että kunto menee kuitenkin joka päivä eteenpäin. Joka päivä olen lähempänä tavoitetta, vaikka treenipainot vähän laskisivatkin. Tein myös pitkästä aikaa vipareita sivulle laitteessa, ja hain super hyvää tuntumaa. Erittäinkin onnistunut treeni, enkä aio nyt lannistua siitä että joissain liikkeissä pitää vähän raudassa antaa myöten.

Ei oo reeniä ilman peiliposeerausta

Eilen oli vuorossa takareidet. Oon jopa saanut dietin aikana nostaa sarjapainoja, ja niillä pusersin edelleen. Hyvin jaksoi. Oon nyt ihan superisti kaikissa treeneissä keskittynyt lihaksen supistamiseen ja mind-muscle-connectionin luomiseen. Treeni menee just eikä melkein perille kun oikeasti keskittyy siihen mitä tekee, eikä siihen miltä se tekeminen näyttää. Taisin torstaina jalkatreenissä todeta ukolle että "ei oo kyllä kaunista tää mun treenaaminen, mutta lopputulos on". Ja sehän se on tärkein.

Tää menee niin (taka)reisille
Antaa venyä

Samaten tässä
Räjähtävästi ylös

Boxille nousua
Pakara suppuun 

Marsa venyttelee...

Käytiin sunnuntaina "aamu"lenkillä eli n. klo 14 iltapäivällä (meille aamu yövuoron jälkeen) Lanupuistossa, ja todistettiin hauska juttu. Jollekin ei ollut oikein toi mainosten jakaminen maistunut, niin oli päättänyt kuitenkin kärrätä niitä vähän mäkeä ylös ja jättää pinoon sinne metsään. Niilo oli ihan pähkinöinä taas vapaana ja metsuroi siellä pusikoissa minkä ehti...

Lisätienestin tarpeessa, anyone?
Sairaan iso luu...

Tosta vähän
Mä hoidan nää pajut

Äitin pikku metsuri

Eilen iltalenkillä pohdiskelin sitä kuinka positiivinen oon ollut dietin alusta asti. Oon itsekin oikeasti yllättynyt siitä, että tää ei ole tehnyt yhtään tiukkaa. Suklaat ei polttele kaapissa (ja uskokaa, niitä on kertynyt melkoinen kasa; Mari ja joulusuklaat -50%...), kertaakaan en ole edes harkinnut lipsuvani vaikka edessäni on ollut millaisia herkkuja, olen tehnyt aina ruoat valmiiksi, juonut vettä litroittain, vetänyt treenit täysillä jne. Enkä ole kiukutellut. Avokkikin kehui että on kyllä todella positiivisesti yllättynyt siitä, miten oon tähän asti vetänyt. Siis henkisellä puolella. Kysyin että mitä sä odotit, vastaus oli selkeä: en katastrof. Mutta jo vain, ferrari-Mari on historiaa, ja tilalle on saapunut omaan tekemiseensä uskova, itseluottamusta omaava ja 200% panostava urheilija. Mulla on sittenkin sairaan kova pito kypärässä. Yks ihana ystäväkin sanoi eilen salilla että mä uskon suhun tosi paljon, sulla on niin kova ja hyvä pää tähän hommaan. Kiitos Nana <3 Ja kiitos myös kaikille lukijoille tsempeistä, ihanista kannustavista kommenteista, ja kaikille ystäville jotka olette mua tukeneet ja kannustaneet! Matka on kesken, ja täysillä jatketaan edelleen!

Mahtavaa alkanutta viikkoa kaikille!! Talvikin kauneimmillaan, puut ja kinokset valkeina! Nauttikaa.

10 kommenttia:

  1. ihanan positiivinen poustaus dieettiajalta ;) :). Kauheen tutun olonen toi pukkarin peili ;) muutamat kuvat itekki siellä räpsinnä.. Tällanen alottelija kysymys mihin noi gripit niinkun auttaa.. kun treenaajilla on noita käsissä ja ne niitä siellä makella sitoo laitteisiin mut en ihan niinku hiffaa et miks :D.. siis ote parempi ??

    t hanna
    painoprojekti2013.blogsopot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :)) Mitä mää ny kiukutteleen, ei se edistä tätä yhtään :) Tekee vain hankalammaksi! Versa grippsejä ei taida kellään olla meidän salilla, mutta vetoremmejä sen sijaan on.

      Eli vetoremmejä voidaan käyttää kun esimerkiksi näppivoimat eivät riitä pitämään tankoa (itsellä esim mavessa leveällä otteella kun rautaa reilut 80kg ja pidempi sarja), tai halutaan rasitus pois käsistä ja keskittyä eristämään työn alla oleva lihas esimerkiksi ylätaljassa tai muissa vetävissä liikkeissä.

      Alkuun on parempi tehdä ilman remmejä niin kehittyy ne näppivoimatkin! Ainakin itse näen asian näin :) Tsemppiä!

      Poista
    2. hah siis joo niitä remmejä määkin oon nähny ;) en vaan niittenkä nimee oikeen tienny :D.. mä oon viel tosiaan niin alottelija et otan käyttöön sitten kun mulle PT niin kertoo et ois hyvät ;D.. Kiitos selvennyksestä :)

      t hanna
      painoprojekti2013.blogspot.fi

      Poista
  2. Voi vitsit oon niin ilonen sun puolesta! Huvittais jo itelläki lähtee kisaamaan, mut on vielä niin paljon epäsopusuhtaa kropassa, et josko mä maltan sinne vuoden päähän! :) Ens vuonna tähän aikaan mun nimi koreilee sitten siellä kilpailijalistauksessa ^^ Ja tuosta dietistä, et se on vaan asennekysymys ja sulla se on selkeesti kohillaan! :) Superisti tsemppiä vielä matkalle!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hiljaa hyvä tulee! :) Ja kiitos Emmie :) Joo päätähän tää vaan kysyy, nälkä ja kaikki muukin on vain henkistä.

      Poista
  3. Uujea! Hyvä sinä!!! <3 hei nähääks ylihuomenna??? vai onks kiire? monelt oot täällä?

    VastaaPoista
  4. Tuttua tuo uniongelma. Mulla oli viime dieetillä tosi katkonaisia öitä ja samaa kuulin silloin muilta. Monet toki nukkuu hyvinkin, muttanäin mulla (ja vissiin myös sulla :D). Kiva, kun kaikki on mennyt hyvin! Tsemppiä jatkoon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Alkoiko sulla uniongelmat vasta ihan dietin lopulla vai? Samaa oon kanssa kuullut, että ihan normaalia on jos unen tarve vähenee. Isosti tsemppiä sinne kanssa!! :)

      Poista
  5. Ei vitsit on ihana tuo Niilo! :D
    Jätin sulle haasteen mun blogiin!:)
    http://mette-livealittle.blogspot.fi/

    VastaaPoista

HYMYILE! Koska olet upea :)