Sivut

tiistai 1. tammikuuta 2013

Kotiasiat on kunnossa ja urheilu on kivaa

Ja niin on vuosi vaihtunut. Mitäs viime vuonna oikein tapahtui? En kyllä muista. Vuosi on ollut kaiken kaikkiaan yhtä muutosta, kropassa nimittäin. Lihasta on tarttunut tammikuusta dietin alkuun asti ihan kiitettävästi, ja kehon koostumus on muuttunut radikaalisti. Täytyy sanoa, että olen tyytyväinen siihen, mitä olen saanut aikaan. Koen, että olen kuluneena vuotena antanut kaikkeni, eikä mikään kaivele mieltä. "Jos olisin silloin tehnyt vielä yhden sarjan enemmän...", "olisinpa silloin jättänyt sen karkkipussin syömättä...", "miksi en antanut treeneissä ihan kaikkeani...", mitkään tällaiset ajatukset eivät vaivaa. Annoin jokaisessa treenissä juuri sen, mitä kullakin hetkellä pystyin, söin juuri sitä mitä mieleni kullakin hetkellä teki jos teki (ruokavaliota 90% ajasta noudattaen), ja laiskottelin sopivasti. Sain kaksi uutta työpaikkaa, joista toisessa työskentelen edelleen, ja opinnot etenivät suunnitelmien mukaan. Kotiasiat on kunnossa ja urheilu on kivaa, sanotaanko näin. Hieno vuosi taas takana, ja tulevasta vuodesta etenkin keväästä, tulee varmasti ikimuistoinen. Vuodesta on vaikea erotella highlightseja, ehkä päällimmäisenä nyt mielessä kisaidietin alku, jota olin odottanut keväästä asti.

Vuoden vaihdehan meni mun osalta töissä, mikä ei oikeastaan haitannut ollenkaan. Yö oli vilkas, ja aika meni ihan nopeasti. Kävin tänä aamuna viideltä nukkumaan, ja yhdeksältä piti herätä syömään aamupalaa ja mennä takaisin nukkumaan, että saan kaiken taas syötyä sopivin väliajoin ilta kahteentoista mennessä. Nyt nimittäin kääntyy rytmi kahden viikon jälkeen takaisin normaaliin päivärytmiin. Kaksi viikkoa tuli mentyä yörytmillä, mikä sopi mulle kyllä oikein kivasti. Oon aika sopeutuvainen muutoksiin, eikä mun unet kärsi rytmin vaihteluista. Oon kyllä itsekin vähän yllättynyt kuinka hyvin oon sopeutunut tällaiseen. Pelkästään hyvä. Nyt on tiedossa ihan kokonainen viikko vain lomaa, ja siksi käännän rytmin jo nyt, että ehtii tottua kunnolla ennen kuin koulu alkaa.

Sunnuntaina treenasin takajalkoja, ja olin ihan innoissani! Todella hyvin kulki, ja tuntui että oon saanut mun voimat takaisin! Edellisen sunnuntain takareisijumpasta jäi vähän kökkö maku suuhun, mutta nyt se on taputeltu. Treenistä ei oo kuvia, mutta loppuun otin yhden selkäposen.

Mun silmään ei ihan aukea tarpeeksi tuossa
Eilen oli hieronta, lepopäivä salilta ja tosiaan työyö. Hierottiin pohkeita, pakaroita ja quadratus lumborumia. Pohjehieronnasta jäi lattialle melkoinen kyynelsaimaa. Quadratukset ei sattunut niin paljon kuin odotin, ja pakarat tuttuun tapaan teki kipeetä. Pohkeiden kipu on vaan jotain niin erilaista. Mikään ei satu niin paljon kuin kunnon pohjehieronta. Onneksi palaute oli taas positiivista; "kestit kuin mies!".

Tänään oli vuorossa rinta, olkapäät ja vatsat. Loppuun vetäsin former motivaatiobyysat eli hotpantsit jalkaan ja keikistelin korkkareissa venyttelyhuoneessa. Nyt ei voi enää hävetä, jos 14 viikon päästä pitää olla bikinit päällä koko kansan katseltavana, niin nyt viimeistään on aloitettava siedätyshoito. Treeni meni tosi hyvin, ja asennotkin alkavat pikkuhiljaa tulla oikein heti käännöksestä.

Tasapenkkiä käsipainoilla
Tehokas ulospuhallus

Jahas
.

Kynnys ylitetty
Valot ei ole tuolla ihan kohdallaan...

Olis hauska tehdä kysymys-vastauspostaus, jos tulisi tarpeeksi kysymyksiä. Joten lukijat hohoi! Onko jotakin mitä haluatte kysyä? Jos tulee ainakin 10 kysymystä niin vastaan niihin erillisenä postauksena. Jättäkää kyssärit kommenttiboksiin, niin Marsa vastailee! Lämmittää mieltä jos teille herää jotain mitä haluatte tietää :) Rohkeasti vain!

Mahtavaa alkanutta vuotta kaikille!

6 kommenttia:

  1. Mulla tuli mieleen sellainen kysymys, että mitä vinkkejä ja ohjeita antaisit sellaiselle treenaajalle, joka haaveilee body fitness- lavoille nousemisesta tulevaisuudessa? :) Entä onko sun mielestä jotakin sellaista "lähtötasoa", joka vaaditaan/kannattaa jo olla kun kisaamista aletaan suunnitella?

    VastaaPoista
  2. Mikä susta tulee isona ja sit vielä isompana?

    Kenen fysiikkaa ihailet eniten ja miksi?

    VastaaPoista
  3. Miten hoidat henkistä puolta kisoihin valmistautuessa?

    Välillä tuntuu, että itsekritiikki kilpailuihin valmistumisessa on liian kovaa ja se menee helposti liian stressaamisen puolelle, eikä mitkään edistymisaskeleet riitä vaan pitäisi olla yli-ihminen. Kyllähän sen ymmärtää, että kritiikki on se mikä kasvattaa ja kuntoa pitääkin tarkastella suurennuslasin kanssa. Jotenkin se itsensä ruoskiminen (verille) ei mielestäni ole kovin tervettä urheilun psykologisesta näkökulmasta.
    Omasta kirjoitus-tyylistäsi olen huomaavinani sen, että osaat iloita edistymisestäsi ja niin saat voimaa treeneihin - tai sellainen positiivinen kuva tänne ainekin välittyy, joka on oikein mukavaa luettavaa!
    Ehkä yritän sanoa sitä, että aitous kannattaa! :) Ei kaikki varmaan ruusuilla tanssimista ole mutta tännehän voi aina kirjoittaa sen mikä nyppii ja ehkä se sitten helpottaa siihenkin vaivaan! :)

    Suokaa anteeksi, sekava kirjoitus mutta toivottavasti asia välittyi :D

    VastaaPoista
  4. Kuinka usein käyt hierojalla ja miten muuten huollat lihaksiasi=venyttelyt yms?

    Terhi

    VastaaPoista
  5. Mikä on sun lempitreeni ja treeniliike? :)

    VastaaPoista
  6. Hei ihanat! Vastailen postauksen merkeissä ;) Kiitos mielenkiinnosta :)

    VastaaPoista

HYMYILE! Koska olet upea :)