Sivut

perjantai 8. helmikuuta 2013

Perhosia vatsassa

Niin se vaan kääntyy viikko taas lopuilleen, vaikka vasta oli maanantai. Aika menee oikeesti ihan SIIVILLÄ, ja huomenna on tasan 9 viikkoa kisoihin. Aikamoista. Mutta mahtavaa. Alkaa jo vähän jännittää!

Jalkatreenin jälkeiset tärinäposet ja 0,5 litraa palkkaria mahassa

Kävin eilen treenaamassa selkää ja hauiksia valmentajan kanssa Helsingissä. Tehtiin alataljaa vähän eri painotuksella, koitettiin saada tuntumaa aivan latsien alakiinnityskohtiin, ja nyt on niin kipiät! Hauikset myös, voi hittolainen. Kunnosta tuli jälleen hyvää palautetta, kaikki on just niinku pitääkin. Kaloreita ei tarvii tiputtaa, ruokia ei tarvii vaihtaa (koska en halua), aerobista ei tarvii lisätä (3x viikossa riittää näköjään mulla tällä erää, hih!), ei mitään. Homma toimii ja kunto etenee tasaisen varmasti, joten mitään ei kannata muuttaa vain varmuuden vuoksi. Siinä ei oo mitään järkeä. Saan tankata maanantaina, ja tankkausta suurennettiin taas :) Edellisestä onkin sitten kaksi viikkoa aikaa.

Maanantain tankkausta odotellessa...

Käytiin myös hieman alustavaa keskustelua siitä, miten kisojen jälkeen edetään. Sovittiin, että pidetään ihan vain keskustelutapaaminen ennen kisaa, ja käydään asioita läpi. Mulla on niin kova halua kehittyä, ja tiedostan hyvin sen, että plussalle on kisojen jälkeen syötävä jos kehitystä halajaa. Mikä on tärkeintä, on se miten se sitten tehdään. Kaloreiden lisääminen on tehtävä maltilla, jotta vältytään äkilliseltä painonnousulta. Herkutella saa, mutta MALTILLA sekin. Oma silmäni ei ole mitenkään "mieltynyt" tämän hetkiseen kuntoon, ja tiedostan hyvin sen että tämä kunto on vain kisaa varten. Bulkkaamaan en rupea, koska kehittyä voi myös maltillisilla plussakaloreilla. On löydettävä kultainen keskitie, ja tarkkaa kilomäärää voi olla hankala määritellä. Kunnon haluan pitää sellaisissa mittasuhteissa, että näytän koko ajan urheilijalta, ja viihdyn omassa vartalossani. Myös tarpeen tullen piukemmissa vaatteissa. Kisan jälkeen vasta näkee sen, mihin kohtiin se rasva alkaa kertyä. Voi olla, että vielä kuuden kilon jälkeen näytän hieman "riutuneelta", jos se kertyy tasaisesti. Sen verran lukumääristä kuitenkin, että kymmenen kiloa on kuitenkin minulle ehdoton yläraja, kertyi se minne sitten hyvänsä.

Ah niin onnellinen pieni urheilija

Vaihdoin jalkareenin ja selkäreenin paikkaa Helsingin reissun takia, joten keskiviikkona treenasin jalat. Etukyykky kulki kyllä niin vimmatun hyvin. Ja koko reeni muutenkin. Treenasin poseja ja kävelyä, vaikka jalkareenien jälkeen se on aika, öh hankalaa. Koko kroppa tärrää hulluna eikä meinaa korkkarikävelystä tulla mitään! Nyt ei oo treeneistä kuvia kun oon käyny yksinään salilla.

Kohta tulee luottokampaaja värjäämään mun kuontalon, ja sitten alankin valmistautua työyöhön! Viikonloppu menee siis taas töiden ja reenien parissa. Lauantai ja sunnuntai on päiviä muiden joukossa.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

13 kommenttia:

  1. Oot kyllä jo kauniin kireä, oho! Aika on mennyt tosiaan dieettihuuruissa äkkiä, jopa liian äkkiä :D Kisojen jälkeen elämä jatkuu ja toki urheilu myös, tosi hyvä, et oot saanu jo keskusteltua :)

    Mukavoo viikonloppuu <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos samoin Anu, ihanaa viikonloppua! <3

      Mun kroppa taitaa toimia vähän liiankin vauhdikkaasti... Alkaa hieman pelottaa, että olen lavalla lähes riutuneen näköinen :D Onneksi jaloissa riittää vielä hommoo! :)

      Poista
    2. Hyvähän se, että aineenvaihdunta pyörii ;) Joo, täälläkin vähän kutistumisen pelkoa podettu, mutta kyllä sitä aika tiukka paketti pitää kuitenkin lavalla olla. Jaloista lähtevät ne viimeiset rasvahippuset varmaan kisa-aamuna, mutta onpahan vielä jotakin, mikä lämmittää mukavasti :D Ei ressata, vaan porskutetaan hyvällä, rennolla asenteella etiäpäin ;)

      Poista
    3. Mehän ei tosissaan ressata! :D Katabolista, HYI! Olet oikeassa, tiukkaa pitää olla, ja siihen pyritään :) Jalat sulaa vikana yönä kuin taikaiskusta! ;P Tsemppistä voima-Anu! <3

      Poista
  2. Mahtava asenne siulla kyllä, ei voi muuta sanoo! Kyllä varmasti tuut edistymään kuntosi kanssa kisojenkin jälkeen, kun oot jo valmiiks pohtinu miten jatkaa! Tsemppiä vaan täältä suunnalta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Minni! :) Tuo on sellainen asia, mikä on pakko pohtia etukäteen läpi, ettei tule isku vasten kasvoja. Ja on myös tärkeää ymmärtää se, että tämä kunto on vain kisoja varten. Sitten taas rillit huurussa tehään lihaa! ;)

      Poista
  3. HYVÄLLE vaikutta Mariliisa, malli on kyllä mitä mainioin, TSEMIÄ!!

    VastaaPoista
  4. Hyi, kun pahalta näyttää sun mössöt. ;D Ei maistuis, hha. Oot supperr!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No huutelee toinen supperr siellä! Kjeh ;) Hoomista ootellessa! :P Naminami!

      Poista
  5. Noi reidet! Näyttäisin peukkua ylös jos tässä ois semmonen kuvake :D Hienot *kateus*
    -päivi-

    VastaaPoista

HYMYILE! Koska olet upea :)