Sivut

maanantai 11. helmikuuta 2013

Se on helppoa kun sen osaa

"Onko ollu vaikeeta? Onko tullu 'romahduksia'? Ootko jaksanu reenaa?" Kysymyksiä, joita kuulen USEIN. Ei, ne eivät todellakaan ärsytä. Päinvastoin, on mukavaa, että ihmisiä kiinostaa. Kysyjän ilme vaan on usein aika priceless, kun kerron, että ei oo ollut yhtään vaikeeta, ei oo käynyt mielessäkään syödä mitään ylimääräistä, en ole tuntenut kertaakaan nälkää, oon jaksanut tosi hyvin treenata jne. Kaikki on mennyt siis ihan tuubiin tähän asti. Luin kerran yhden naiskehonrakentajan blogista, että häneltä oli kysytty kuinka on mahdollista olla kisadietillä ja vielä 'tykätä' siitä? Kuinka on mahdollista noudattaa noin rutinoitunutta ja kurinalaista elämää? Tähän hän vastasi jotenkin näin: "Tuohan on sama kuin kysyisit, miten on mahdollista ottaa itseään niskasta kiinni." Touché. Tässähän ei ole mistään muusta kyse kuin itsekurista ja raudan lujasta tahdosta, siis ottaa vaan itseään niskasta kiinni. Ja tietty siitä, että nauttii siitä mitä tekee. En pelaa esimerkiksi golffia, koska se ei kiinosta minua. Toiset ei tee tätä, koska tämä ei ole heille sydämenasia. Mutta itsekuri on mahdollista jokaiselle niin halutessaan.

Meinaan joka kerta unohtaa, mutta nyt muistin. SATA lukijaa rikki!!! Ihan huikeeta! Hihkun ilosta! Kaikille uusille lukijoille sydämellisesti tervetuloa seuraamaan mun edesottamuksia, juttua tulee ja se on yleensä luokkaa riman alta, mutta välillä vähän asiaakin (?). JEE! :)

Lauantain olkapäätreeniltä
.

Vaikka oon hehkuttanut monesti että tää juna on kulkenut eteenpäin ilman sen suurempia tuskia ja lähes itsestään, niin haluan painottaa, että ei tää vaan ilmaiseksi ole tullut. Käyn sekä koulussa että töissä, mulla on koira ja parisuhde, 8 reeniä viikossa ja siihen päälle asentotreenit ym. Ystäviäkin yritän nähdä mahdollisimman paljon, ja sovin kahvitteluja aina sopiviin väleihin. Välillä menee aikataulut ristiin ja kuluu pitkiäkin aikoja ettei nähdä. Silti tiedän, että mun hyvät ystävät ymmärtää tätä mun touhua. Lähiopetusta meillä on tällä hetkellä aika vähän, mutta ihan perus haista paska kamaa on jokaisella kurssilla. Yksi ryhmätyö loppuu, toinen tulee tilalle. Esseitä kirjotetaan ihan kuin opiskeltaisi suomenkieltä, ja aiheet tietysti turhauttavia. Eli vaikka koulussa ei fyysisesti tarvitse istua paljoakaan, niin kyllä sitä hommaa silti riittää. Opinnäytetyötäkin yritetään puskea tulille.

Se mikä tämän rutinoituneen elämän tekee vähän erilaiseksi ja rankaksi, on yötyö viikonloppuisin. Olen pärjännyt olosuhteisiin nähden loistavasti, sillä toiset ihmiset eivät millään totu lyhytaikaisiin rytminvaihteluihin ja näin ollen nukkuminen kärsii. Mulla on perjantaisin AINA lepopäivä, että ehdin nukkua päiväunet. Perjantaisin siis käännän päivärytmin yörytmiksi vähintään neljän tunnin päikkäreiden avulla, ja sunnuntaina takaisin. Pääsen sunnuntai aamuna neljältä töistä, ja viiden aikoihin olen nukkumassa. klo 09.00 pitää herätä kuitenkin syömään, jotta ehdin syödä kaikki ateriat päivän aikana sillä viimeistään klo 00.00 on oltava sängyssä. Maanantaina on aamuaero päivä ja su-ma yöunet jäävät eittämättä liian lyhyeksi. Tämä on asia jolle ei vaan voi nyt mitään. Töissä on käytävä, että voin rahoittaa tätä harrastusta, nimittäin kisatouhuun saa kulumaan ihan sievoisia summia. Onnekkaita olette te, jotka saatte viikonloppunne levätä ja treenata rauhassa! Niin, lauantai ja sunnuntai ovat tietysti mulla treenipäiviä, että siinähän ne viikonloput menee töissä ja salilla. Mun vapaat viikonloput syyskuun alusta tähän päivään asti voi laskea yhden käden sormilla eikä edes niitäkään kaikkia tarvita. Naulakossa työskentely ei kaiken lisäksi oo mitään lepiä hommaa varsinkaan ravintola Armaassa Lahdessa, siellä ei voi olla ihan aivot "narikassa", hehheh. 

Lauantaina lähdössä töihin

Summa summarum; koulu on tyhmää ja vihaan joka hetkeä opiskelusta. Se on kuitenkin käytävä, ja fysioterapia alana on just mua varten. Töissä jaksaa ihan hyvin mahtavien työkavereiden ansiosta. "Kisaprojekti" etenee aikataulussa, ja oon kokonaisuudessaan mun elämään erittäin tyytyväinen! Olen onnellinen ihminen siis! :) Lumentulo vois kuitenkin nyt jo loppua.

Sitten iloisempiin aiheisiin, tänään oon viettänyt tankkauspäivää kahden viikon tauon jälkeen! Omnomnomnom kyllä maistuu! Oon possutellut siis tankkauseväideni parissa koko päivän ja jatkuu vaan. Tankkauseväät on samat kuin aikaisemmillakin kerroilla, siis puhdasta. Tankkausta suurennettiin taasen, koska tää kroppa vaan jostain syystä tyhjenee ja tyhjenee. Ei pitäis kireydestä jäähä kisat kiinni. Sain myös ohjeet että lisätään treenin jälkeiselle aterialle huomisesta alkaen vähän hiilaria. Siis nostetaan kaloreita jippii! Vaikka ei ne matalalla oo olleetkaan vielä. Kunto on kiristynyt taas viikossa.

Aamupuuro, kuva ei tee oikeutta sen koolle
Riisikakkuja

Mangopilttiä kakkujen päälle

Viikonlopun reenit meni ihan kivasti, lauantaina taisin tokaista että "ihan paska reeni". Olkapäät oli kyllä hyvässä pumpissa, mutta mua kaihersi vähän muut asiat niin se meni aika voimattomasti. Plääh, iloksi muuttuu. Sunnuntaina tuntui että nyt on kyllä tyhjä kroppa, eikä jaksa yhtään. No kummasti sitä voimaa alkaa löytyä, kun joku tulee siihen prässin viereen keikkumaan. Loppuviimein siitä tulikin oikein hyvä reeni ja ens kerralla voi taas ottaa isommat kässärit askelkyykkykävelyyn ja boxille nousuun, jes!

Eteenpäin sano mummo lumessa
Tuntumaa hakiessa

Juu siellä on

Tulipahan juttua, kohta syömään taas! :D Lumista viikon alkua!

20 kommenttia:

  1. Hyvä kunto ja namin näkösiä sun sapuskat! Onni, ettei tosiaan tarvi olla töissä! Sä jaksat, oot sitkee mimmi. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Mä tekisin melkein mitä vaan, et ei tarvis käydä töissä :D Kyllä mä jaksan, pakko jaksaa! ;) Ennen kisaa pidän kyllä pari viikkoa lepoa.

      Poista
  2. HUIPPUA Mariliisa, homma toimii ku junan vessa, tsemiä!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Kyllä, hyvin näyttäis toimivan toistaiseksi! :D

      Poista
  3. Asenne on juuri niin kuin pitääkin. Siis ASENNE. Arvostan.

    Kaikki on kiinni tahdosta ja motivaatiosta sekä siitä, että oikeasti nauttii hommasta. Ja todella iso bodyhatunnosto tuolle sun treeniarjen pyörittämiselle kaiken muun keskellä, osaat siis todellakin organisoida ajankäyttösi :D PALJON ZZZZEMPPIRUTISTUSTA, UHH! ;) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Anu <3

      Välillä mulla on tossa pöydällä muistilappuja täynnä kellonaikoja kun mietin että "huomenna on vähän erilainen päivä, moneltakos mun pitää syödä hmm..." sitten suttaan niitä ja teen uudet viereen jos menee suunnitelmat uusiksi :D

      Kyllä tää välillä tuntuu todella uuvuttavalta, haluisin vaan niin jäädä viikonloppuiltaisin kotiin sohvalle. Ja seuraavana aamuna rauhassa syödä aamupalaa ja istua möllöttää ja rauhassa käydä treenaamassa. RAUHASSA on se mikä puuttuu :D

      Tsempit sinnekin, UHH!!<3

      Poista
  4. Kunto näyttää hyvältä ja asenne hienolta! :)

    Kirjoitin sinulle aikaisemmin ja tavoitteenani oli myös kisata samaisissa kilpailuissa. Suunnitelmiin tuli muutoksia,enkä nouse vielä kisalavoille, mutta perästä tullaan! :)

    Paljon tsemppiä loppurutistukseen!

    t. Hanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Hanna! :)

      Aij, mikäs teki mutkan matkaan jos saa kysyä? Onkos seuraava tavoite sitten syksy vaiko ensi kevät? Tsemppiä sinullekin! :)

      Poista
    2. Dieetti ei lähtenyt toimimaan ja nyt onkin edessä kilpirauhaskokeita sun muita. Toivottavasti ei nyt kuitenkaan mitään sellaista vikaa löydy tämän asian takaa ja saataisiin aineenvaihdunta ihan ruokavaliolla kuntoon. Dieettaaminen piti kuitenkin lopettaa.Tavoitteena on nyt saada kroppa toimimaan ja sen jälkeen kohti uusia tavoitteita. Onneksi sentään voi treenata kovaa, vaikka läski ei palaisikaan! :D

      Poista
    3. Toivottavasti kaikki on kunnosssa! Jep, ensin kroppa kuntoon, ja sitten kohti uusia haasteita! Tsemppiä jatkoon ja kovia treenejä!! :)

      Poista
    4. Kiitos!
      Peukutan sinua keväällä katsomossa! :)

      Poista
  5. Heei! Löysin ihan vahingossa just blogisi, ja jään ehdottomasti seurailemaan :) mulla ois sama laji tavoitteena, mutta vasta joskus monta vuotta myöhemmin. En kerennyt vielä sen enempää lueskella, kunhan halusin tulla ilmoittamaan että sait uuden lukijan ;D Tsemppiä kevääseen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka Tuulia, kivaa :) Tervetuloa!! Ja kiitos tsempistä, tsemppiä sinullekin paljon! :))

      Poista
  6. oon kans ihmetelly et miten pystyt kääntää ton sun unirytmin noin "kivuttoman" olosesti! mulla olis tosi vaikeeta sopeutuu, respectiä :)

    ps. vihdoin varasin siltä Tiihoselta sen hieronta-ajan ja kerroin et suosittelit ;D kyyneliä odotettavissa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon itekin ollu vähän hämmentynyt miten hyvin oon sopeutunut, mut näyttäs vaan toimivan! Ja saan nukuttuu yleensä vaikka 5 tuntia ihan sikeetä unta perjantaisin iltapäivällä, ja sitte vielä ihan hyvät 8h "yö"unet työyön jälkeen. Onneks toimii! :))

      Haha, joo kannattaa psyykata itteesä ennen sitä! ;)

      Poista
  7. Ihan mahtavaa, että sulla menee hyvin ja asiat etenee niin kuin niiden pitääkin :) Huippua! Eilen hehkutin sua mun ukkelillekin :)

    <3 !!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei, minua? *punastuu* :D <3 Hih! Joo hyvin pyyhkii, toivottavasti sielläkin!!! :))

      Poista
  8. Hei ihanaa eksyin tänne sun blogiin! Mahtavaa työtä oot tehnyt Mallu! Tsemiii -Milla

    VastaaPoista
  9. moikka! millaista kaurapuuroa yleensä ostat ja valmistat itsellesi?
    Olen aloittanut syömään terveellisemmin treenin ohella ja kaurapuuro on yksi suurimmista muutoksista. Onko väärin syödä maustamatonta pikakaurapuuroa?
    Terkuin
    H

    VastaaPoista

HYMYILE! Koska olet upea :)