Sivut

sunnuntai 24. helmikuuta 2013

T.G.I.S

THANK GOD IT'S SUNDAY. Toisille sunnuntai tuottaa harmaita hiuksia ihanan viikonlopun päättymisen vuoksi, minä taas huokaisen helpotuksesta sen johdosta että viikonloppu on ohi. Työntäyteiset yöt siis takana jälleen. Vielä yksi viikonloppu töitä, ja sitten mulla on viikonloppuvapaa (!!!), joka tietää ihan mahtavia juttuja! Luvassa on Helsingin reissua kimppatreenin ja tiimin poseerausharjoitusten merkeissä ja uuden ihanan ystävän tapaamista. En malta odottaa!!

Kevennettynäkin paisuu vähän

Huomenna alkaa hiihtoloma. Eipä meillä nyt hirveästi lähiopetusta ole muutenkaan ollut, mutta ensi viikolla ei ole yhtään tuntia. Jotakin kouluhommia on pakko lomalla vähän tehdä, eli ryhmätöitä... Lomat menee aina nopeasti, joten en edes ota sellaista moodia päälle että "onhan tässä viikko aikaa". Viisi päivää ja sitten onkin taas yötöitä niin siinähän se loma menikin. Tiistaina mennään miehen kanssa yhdessä Mayor'sille, mulla on valmentajan kanssa treenit ja hän lähtee vaihtelun vuoksi mukaan sinne treenaamaan. Tehdään edes vähän jotain erilaista yhdessä. Keskiviikkona onkin vuorossa kisavärin ja kisalookin testailuja.

Epäselvä lähipärstä

Tämän viikon treeneistä ei nyt oo kauheesti mainittavaa, koska kevennettyä oon tehnyt. Jotenkin musta kevennyksen aikana tuntuu välillä tosi voimattomalta. Jalkatreenissä tosin oli sellanen fiilis että olis kulkenu varmaan tosi hyvin jos olis ollu kova reeni, mutta eilen olkapäitä tehdessä ei olis varmaan todellakaan lähteny. Kroppa oli selkeesti kevennyksen tarpeessa, ja on tärkeää osata keventää vaikka tuntuisi siltä että kulkee tosi hyvin. Itse pidän kevennyksen aina neljän treenikierron jälkeen. Selkä on ollut pari päivää tosi jumissa, mulla vetää tuosta epäkkäiden alakärjestä aina ihan juntturaan. Se tuntuu tosi inhottavalta ja oon sitä yrittänyt rullata mutta ei se pirulainen varmaan aukea taas kuin kunnon hieronnalla. Jalat on ihan tuusannuuskana edellisestä hieronnasta, enkä vielä oo tensor fascia lataeta uskaltanut rullata. Niitä mun täytyy alkaa rullaamaan ihan raivolla, hieroja oli sitä mieltä että nukuttaa pitäisi jos ne meinaisi joskus saada auki. Nyyh. Kipeät on ja kivikovat. Täytyy varmaan lopettaa bodaaminen...

Vauhdissa
Jeesus mikä salipönttö...

Tilattiin vähän aminohappoja ja kalaöljyä niin samalla napattiin molemmille uudet treenihanskat. Hyvät ja hienot on! Ohessa myös muita aiheeseen kuulumattomia (turhia) kuvia, koska treeneistä niitä ei nyt hirveesti ole. Pahoitteluni! Huomenna on (TAAS) tankkauspäivä, siitäpä en mölyä nyt sen enempää, tiedättekin jo mitä tuleman pitää; kovan luokan syömingit, UHH.


Uuren karhiat salitumput
Siinä se, ipod shuffle roikkuu, kätevä!
Yleisön pyynnöstä voitte nyt seurata mun blogia myös blogilistalla ja bloglovinin kautta! Isken blogilistan kuvakkeen tohon sivuun vielä kunhan onnistun siinä! Kiitos kaikille superkannustavista ja motivoivista kommenteista! :)

13 kommenttia:

  1. JUURIKIN NÄIN Mariliisa,ja nätti on hymysi! <3 TSEMIÄ!!

    VastaaPoista
  2. Moikka!

    Miten kauan täytyy käydä salilla ennenkuin kannattaa ruveta diettaamaan? Siis jos tavoittelee lihasten kasvatusta? Ja jos vain suinkin pystyt, niin voitko antaa pari vinkkiä miten lihakset eivät lähde dietin aikana?

    ps. RAKASTAN sun jalkoja!!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Ja kiitos paljon, jalat on kyllä mun ehdoton vahvuus :)

      Lihasten kasvatus mielessä kannattaa 'diettaaminen' unohtaa. Ei ole optimaalista tavoitella lihaskasvua ja samalla syödä miinuskaloreilla. Lihas tarvitsee kasvaakseen energiaa :)

      Korostan nyt (vaikka sen ehkä blogistani huomasitkin :)), että olen itse tällä hetkellä kisadietillä body fitness-kilpailua varten, eikä tämänkaltaiselle dietille pidä missään tapauksessa lähteä, jos tavoitteena ei ole juuri sillä hetkellä kisalava. Eikä varsinkaan omin avuin.

      Ehdotankin, että otat yhteyttä johonkin alan ammattilaiseen (osaavia valmentajia löytyy paljon), ja pyydät esimerkiksi konsultaatioa ja kuntotsekkaus tapaamista. 'Dietit' suunnitellaan aina yksilöllisesti, ja asiansa osaava valmentaja osaa suunnitella juuri sinun tarpeisiisi sopivan treeniohjelman ja ruokavalion. Lihasten 'palamista' estetään ravintoaineiden oikealla suhteella ja riittävällä saannilla, ja tämänkin sinulle yksilöllisesti osaa suunnitella valmentaja.

      Pahoittelen ympäripyöreää vastausta, mutta en ole tarpeeksi ammattitaitoinen ohjeistamaan muita, etenkään kun en tiedä tämän hetkistä tilannettasi/taustaasi :) Minullekin kaikki on suunniteltu yksilöllisesti ammattilaisen toimesta. Toivottavasti löydät itsellesi sopivan valmentajan/saat ohjeet haluamallesi tielle. Paljon tsemppiä treeneihin ja kysy vain rohkeasti jos jäi vielä jotakin epäselvää! :)

      Poista
  3. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. TYRITTY! Sähläsin ja poistin tän vahingossa. Anteeks Jessica <3 PUS!

      Poista
  4. Moi Mari! Treeni-aiheinen kysymys...Mitä olet mieltä maastavedosta - leventääkö se vyötäröä??? ..Luin Kati Alanderin haastattelun ja hän näin siinä mainitsi. Itse olen aina ajatellut sen olevan hyvä yleisliike ja pakaroiden ystävä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onko nyt kyseessä tavan maastaveto vai suorin jaloin maastaveto? Enhän ole alan asiantuntija, mutta kaikki keskivartaloa voimakkaasti kuormittavat liikkeet saattavat huonolla tekniikalla paksuntaa keskivartaloa, mikä siis bf:ssä ei ole toivottua (haetaan X-mallia). Tai ainakin kapealla vyötäröllä hartialinja näyttää leveämmältä (toteutuu siis omalla kohdallani, koska en ole kovin harteikas, olen oikeasti TOSI pieni).

      Mave on enemmänkin kokonaisvaltainen selkäliike, ja SJMV taas takareisi-pakara osastolle. Toki sekin kuormittaa selkää. Itse käytän näissä liikkeissä AINA vyötä, mutta vähän salitaustaa omaavalle ja suhteellisen kevyillä painoilla tekevälle suosittelen hyvää tekniikkaa ja alkuun tekemään nämä ilman vyötä, jotta keskivartalo vahvistuu. Itse tein ensimmäisen vuoden (ennen valmennusta) MAVEn voimanostotyyliin, eli maximeja ja 3:sia pääsääntöisesti ilman vyötä, eikä se minulle nähtävästi pahaa tehnyt. Ei se vyötärö ihan viikossa eikä kahdessakaan paksune yhtäkkiä :)

      Myös kyykyt, prässit jne saattavat paksuntaa keskivartaloa, niissä käytän itse myös vyötä tätä estämään. Teen edelleen MAVEA selkätreeneissä, mutta pidempää sarjaa kuitenkin niin raskailla painoilla kuin pystyn (n.80kg). Ja kyykkään ja teen prässiä myös joka viikko. Hyvä tekniikka ja vyö ainakin toimii omalla kohdallani suhteellisen hyvin. Korostan nyt kuitenkin, että kevyillä painoilla ja hyvällä tekniikalla tätä ongelmaa ei pitäisi olla :)

      Oh, vastasinko kysymykseesi? Korostan vielä, etten ole alan asiantuntija!

      Poista
    2. Vastasit kiitos! Mietin ihan perus-mavea... Ai siksi sitä vyötä käytetään! Asia selvä. ;)
      Mietin lähinnä sellaisen bikini-vartalon muokkaamiseen eri liikkeiden merkityksiä. Mutta kuten on tullut koettua, ei ne vartalon muutokset ihan hetkessä tule. Selvästi on kuitenkin keskivartalo paksuuntunut salille menon jälkeen jos vertaa siihen kun tanssi ja jumppasi paljon. Onneksi kuitenkin suhteessa on kapea vyötärö ja leveämpi lantio :) ..taiii..miten sen nyt ottaa :D Paljonkohan sun vyötärön ympärysmitta nyt on? Se näyttää pikkiriikkiseltä!

      Kiitos vielä vastauksesta, oli apua ihmettelyyn! :) Semit!

      Poista
  5. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  6. Hyvää Mariii! Bloglovinille ja Blogilistalle sait ;) Ja ai se on noin PIENI tuo aipodi, mä aattelin että kunnon mötikkä :D Tässä sen taas näkee, että piilojunttiuteni puskee yhä näkyvämmin esille, ehehe.. No mutta asiaan jälleen: herratsiisus sulla on RAPEA kunto, mikä selkä, mikä peppu, mitkä olkapäät jajajajajaja.. Aamupirteyden piikkiin laitetaan nämä lässytykset, mutta älä missään nimessä lopeta bodausta, pieni lihasjumi on merkki tehdystä työstä ;) RUTISTUSTA, sä tykität! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voi ny yhyren kerran mitä suitsutusta Anu! Alkaa posket punottaa täällä! <3 Enhän minä, bodausta lopeta! Hahhaha, mutta PIENI ei riitä kuvailemaan mun lihasjumeja... Jaloissa varsinkaan :D Kiitos sanoistasi, isosti tsemppiä ja hali sinne, lava häämöttää jo! <3

      Poista
    2. Iso jumi kertoo isosta työstä ;) Lava odottaa, aika menee jo liiankin vikkelään :D

      Poista

HYMYILE! Koska olet upea :)