Sivut

maanantai 18. maaliskuuta 2013

24

Löysihän se kisamasennus tiensä tähänkin tyttöön. Olen ollut nyt pari viikkoa vähän alakuloinen, stressaantunut ja ahdistunut. Kaikki kisoihin liittyvä suorastaan puistattaa. En jaksaisi jutella kenenkään kanssa dietistä tai kisasta, haluaisin vaan kulkea huppu päässä salilla enkä katsoa ketään silmiin (eli älkää pelästykö jos näytän vihaiselta/surulliselta/tms). Kaikki pienetkin asiat tuntuvat nyt raskailta. Mielialat vaihtelevat aika paljon, ensin olen tosi iloinen, ja hetken päästä itkettäisi kamalasti. Askel alkaa selvästi painaa.

Mun dietti on ollut tähän asti lähes lomamatka. Kunto on edennyt ilman sen suurempia vaikeuksia, enkä olisi ikinä uskonut mitä sen kaiken rasvan alta paljastuu.  Olen tämän hetkiseen kuntoon kokonaisuudessaan erittäin tyytyväinen, eikä tässä masistelussa ole kyse siitä että aikoisin luovuttaa. Sana luovuttaminen on mulle hepreaa, eikä kuulu ollenkaan mun toimintapoihin. Jos jotain aloitan, se viedään loppuun asti oli se kivaa tai ei. Puhuin valmentajani kanssa näistä tuntemuksista, ja homma oli juuri niinkuin olin asennoitunutkin. Nämä tuntemukset ovat täysin luonnollisia tässä vaiheessa, ja se vasta outoa olisikin jos yrittäisin todistella itselleni muuta. Vaikka kuinka paljon harmittaa hetkellisesti, niin ajattelen aina asian niin, että tämä on ehdottomasti ehkä tärkein ja opettavaisin osa tätä matkaa. Ja tärkeää on myös se, että oppii käsittelemään niitä negatiivisia tuntemuksia.

Lauantain olkapääpumppia
Lauantain ojentaja'pumppia'

Lauantaina mulla oli synttärit ja oli kyllä paskin syntymäpäivä ikinä. 24 vuotta mittarissa. Olin siis yön töissä, ja muuten sain yksin kotona synttäreitäni viettää. Synttärikakku, seura ja hyvä ruoka olisi maistunut. Valmentajalta sain viestin että synttärikakut hänen pikkiin kisan jälkeen, ihana valkku! Perjantaina olin myös yön töissä, ja heti kahdentoista jälkeen ihana Annika huuteli radion kautta mulle hyvää syntymäpäivää. Työvuoron jälkeen työkaverini Essi ilahdutti mua ruusumyyjältä ostamallaan ruusulla, johon oli vielä askarrellut onnittelukortin.

Kiitos Essi <3

Hih! :)

Eilen treenasin takareisiä. Apuliikkeissä sain todella hyvän tuntuman, mutta prässissä piti antaa kahden sarjan jälkeen painoissa myöten. Noo sekin kuuluu asiaan, enkä turhautunut siitä vaan tein vähän vähemmällä kaksi viimeistä sarjaa. Takareisissä tuntuu nyt domssia, eli turhaa olisi edes stressata treenipainoista, kunhan perille menee! Illalla käytiin katsomassa leffassa 21 tapaa pilata avioliitto, ja oli muuten hauska elokuva. Mielestäni erittäin realistinen (toki tietyllä yliviennillä maustettu), ja sieltä varmaan jokainen tunnistaa itsessään tiettyjä piirteitä.

Aina ei kulje
...

Eilisten kuntokuvien ja aamupainon perusteella tänään on lupa tankata. Taitaa olla vika tankkaus ennen viimeistelyviikkoa. Eipä tuo haittaa, vähän pitää kiristääkin, ja tämän loppuajan nyt seisoo vaikka päällään. Ja koska olen viimeiseen asti tietyllä tapaa pessimisti, niin olen asennoitunut siihen että näistä tulee elämäni pisimmät neljä viikkoa. Veikkaan, että tuntuu yhtä pitkältä kuin koko dietti tähän asti, heh. Tavallaan olen aika kauhuissani siitä, että kisaan on enää niin vähän aikaa. Itseluottamusta ja uskoa omaan tekemiseen löytyy aivan valtavasti, mutta tietysti ekaan kisaan valmistautuessa mielessä pyörii myös ajatus että mitä jos mä mokaan. Tai väri menee ihan kiville. Ja se onki semmonen homma mikä aiheuttaa mulle joka päivä sydämentykytyksiä. Kaikki jauhaa siitä kuinka se "Tulee menee vituiksi! Niin pahasti!!" Kiitti vaan kannustuksesta :D Kaveri oli kipeenä kun meidän piti sitä kokeilla, eli täytyy tässä kolmen viikon aikana nyt joku päivä maalata kokeeksi koivet.

Auringosta nauttimassa
Tää oli paras synttärilahja tänä aamuna

Nyt tulee ihan liikaa asiaa. Eli lopetellaanpa tältä erää ja laitetaan loppukevennys lauantaiselta aamulenkiltä (video ihan alhaalla). Meidän suurinta hupia on heittää Niilolle keppi jonnekin jyrkkään rinteeseen missä on hulluna lunta. Se on niin hauskaa kun se yrittää uida sieltä ylös. Onneks me molemmat miehen kanssa tiedetään kumpi sen sieltä hangesta hakee jos se ei, pääsekään ylös. Poika ei oo moksiskaan vaan saattaa itse hypätä sinne heti uudestaan.

"Päästä jo?"
Lumikimpaleen kimpussa

Tähystellään puluja
Se oli iso kimpale, oikeesti...

video

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

14 kommenttia:

  1. Voimia Ihana Sulle, hengessä mukana, upea oot!! <3 <3

    VastaaPoista
  2. Paljon jaksamista sinne! Kyllä on komea ja pitkä matka sulla takana :) Niinkun sanoit niin tän lopunhan seisois vaikka päällään. Ihana tuo teiän koira!! :D Ihan mahtava tyyppi! Hei eikö sitä kisaväriä auttais yhtään, jos kävis vaikka solariumissa muutaman kerran tai että käyttäis jotain itseruskettavia voiteita tai edes päivettäviä? Sitten se iho ei ainakaan olis ihan noin vaalea kuin sulla on :) Halit Niiloa aina kun masentaa <3 Koirat on kivoja kun ne piristää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :)

      Sen kisavärin alle ei ainakaan saa tyrkkää mitään voiteita ja iho pitää kuoria huolella. Muuten ihon ph voi muuttua ja väri menee vihreäksi. Solariumiin en mene ihan periaatesyistä :) Kyllä siitä tarpeeksi tumman saa siitä ei oo kyse, mut se että jääkö se läikikkääksi tms niin se tässä enemmän huolettaa...

      Niilo on ihana, rakastan sitä pientä eläintä niin paljon! <3

      Poista
  3. Aiettä ihana video :D Pitää omalle pennunkuvatukselle varmaan kokeilla tehä samoin. Tosin kepin kanssa se lähtee livohkaan, köysilelun palauttaa.

    Jaksamisia ja hurjasti tsemppiä loppukirin kanssa. Oon ihan vasta eksynyt tänne erään toisen blogin kautta ja mielenkiinnolla seurailen taivaltasi. Ihailen suuresti tuota päättäväisyyttä ja itsekuria joka täytyy olla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Hunnamus! :) Ja tervetuloa lukemaan! Täysillä loppuun asti! Haha koirat on kyllä ihania!

      Poista
  4. MAHTAVAA SYNTTÄRIÄ!! Nyt ei mitään hätää masiksille, ojentajat pullistelemaan ja berberi kohti huhtikuuta! Katabooooolisinta on märehtiä ja masistella, mä oon kyllä siinä mestari, joten voin hoitaa homman puolestasi :D Neljä viikkoa nautiskelua, kunto ja nainen tulevat olemaan pööööörfekt! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Anu <3

      Joo se on katabolista, mut ei sille mitään voi. Mä tiesin että se on väistämätöntä tässä, kaikille on. Paskaa puhuu ne jotka väittää ettei missään vaiheessa kisadiettiä masenna yhtään :) Onneksi mulla se tuli vasta nyt, ja edellee, en ota tätä "masistelua" mitenkään vakavasti. Tänäänkin on ollut ihan hyvä fiilis!

      Elämäni pisimmät neljä viikkoa edessäpäin, hurraa! :D

      Poista
  5. tsemppiä! kyllä sä kaiken klaaraat ja jaksat ja hoidat homman ihan varppina kotiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) Klaaraan ehdottomasti, ei siitä ole epäilystäkään! Nyt ei kiinosta muu kuin olla kunnossa ja parhaassa sellaisessa lavalla, ei musta ole luovuttajaksi! ;)

      Poista
  6. Sä oot upee ja toi käsikuva sai kuolan valumaan mun suupielestä :D ei malta odottaa miten oman salin tyttö pärjää kisoissa tv: punatukkainen fani

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos anonyymi! :) Heh, nyt mietin vain kuumeisesti kuka on tämä salaperäinen punatukkainen fani salilta... ;D Kai tuut kannustamaan Kultsalle?

      Poista
  7. Hei! Olen lueskellut blogiasi jonkin aikaa ja todella hienolta näyttää sinun kuntosi. Tsemppiä kovasti kisoihin ja paljon onnea myös synttärien johdosta! Jos vaan polvi antaa periksi, niin yritän päästä Kultsalle kisoja katsomaan. (minulla oli polven eturistisiteen korjausleikkaus 13.3 ja siitä toipumassa) Välillä meinaa itsellekin masis iskeä, kun mitään kunnollista ei voi nyt tällähetkellä treenata, mutta onneksi tää on vain väliaikaista. Nauti aurinkoisista päivistä, ja tosi ihana muuten tuo teidän koira!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Piitu!! :)) Tule ihmeessä kisoja katsomaan, jos vain suinkin pystyt!

      Tuo varmasti vain vahvistaa halua treenata, itse olen vielä (toistaiseksi) välttynyt loukkaantumisilta. Se tuntuisi varmasti maailmanlopulta. Niilo on kyllä ihana, sen kanssa aurinkoiset päivät on hitusen parempia! :)

      Poista

HYMYILE! Koska olet upea :)