Sivut

sunnuntai 21. huhtikuuta 2013

Palautuminen sujuu hyvin

Ei sieltä salilta vaan osaa olla pois. Kaipuu kovien treenien pariin on todella kova. Olen käynyt tällä viikolla neljä kertaa tekemässä kevyttä pumppailua kaikille lihasryhmille, ja joka kerta tekisi mieli tehdä vähän vielä, ja vähän kovempaa. Tänään tein jo pikkusen kovempaa selkää ja olkapäitä. Pyrin väsyttämään vain lihasta, en hermostoa. Olo on muutenkin ollut tosi hyvä. Ruoka maistuu HYVÄLLE, etenkin jauheliha, tonnikala, kalkkuna, riisi, bataatti pähkinät, avokado, raejuusto... Ai herranjestas miten mun yksinkertaiset annoksetkin maistuvat niin taivaalliselle. Ja aamupuuro. Siitä en luovu ikinä. Period.

Bataattia, jauhelihaa, raejuustoa...
Avokadoa, tonnikalaa, riisiä...

Kalkkunaa, cashewta, riisiä...
Salilla kuin kotonaan

Onko ne kasvanu?!

Painoa on tullut kisapainoon muutama kilo, ja peilistä näkyy ihan kivannäköinen nainen. Toki paino tulee nousemaan vielä, mutta maltilla. Ensi viikolla kaloreita voisi vähän nostaa, riippuu tietysti treenin intensiteetistä yms. Herkuttelun jälkeinen vatsan turvotus ovat kaikonnut, ja mulla nesteet taisi mennä suoraan solun sisälle, sillä lihaserottuvuus ei juurikaan kärsinyt. Mutta lihakset, ne ei oo koskaan ollut näin isot! Tuntuu että kaikki mättö on menny oikeeseen osoitteeseen. Vaikka ateriat on vähän suurempia kuin dietillä, niin vatsalaukkukin tottui siihen parissa päivässä, enää ei tule sen kummempaa outoa tunnetta mahaan ruoan jälkeen. Ihanaa, kun voi syödä hyvää ja terveellistä ruokaa paljon, ja kohta vielä enemmän! Ja tietysti herkutella järkevästi, kun siltä tuntuu. Olen odottanut tätä. Ja kovia treenejä. Tuntuu jo nyt että olkapäät olis kasvaneet? :D

Äitin kanssa lounaalle
Taas salilla

Tällä viikolla oon koittanut painaa kouluhommia ja palata muutenkin normaaliin arkeen. Mulla on kuusi viikkoa itsenäistä opiskelua, koska peruin harjoittelun suorittaakseni sen kesätyön ohessa. Keskiviikkona alkoi tutkimusmenetelmät 2, ja menossa on myös tume 3. Opinnäytetyön suunnitelmaseminaari on ihan pian, joten olen myös yrittänyt haalia siihen liittyvää lähdekirjallisuutta. Treenimotivaatiota on, mutta kertokaahan, mistä löytyy opiskelumotivaatiota koulun viimeisille metreille?

Osaa varmaan kiinostaa miten mä jatkan tästä eteenpäin. Aiemmin taisin mainita miettiväni osallistumista syksyn SM-kilpailuihin jos saan sinne paikan Fitness Classicista. Paikka irtosi, mutta nyt tapahtuu elämässä niin suuria asioita, että skippaan suosiolla syksyn skabat. Kesällä mulla on täysipäiväinen kesätyö ja opinnäytetyö menossa, ja jos siihen päälle lykkäisi vielä kisadietin niin burn outin ainekset olis aikalailla kasassa. Eikä se olisi mun opparipariakaan kohtaan oikein, että keskittyisin kesällä täysillä kisaan. Lisäksi, olen vielä 'raakile', ja realistisesti ajateltuna menestystä tuskin olisi vielä tullut. Siksi nyt onkin aika aloittaa pihvitalkoot, ja siirtää tähtäin syksyn 2014 SM-karsintoihin. Alakroppa mulla alkaa olla aika hyvällä mallilla lihasmassan suhteen, joten uusi ohjelma tulee olemaan selkä-olkapää-käsi painotteinen. En malta odottaa. Oon myös ulkoillut tosi paljon Niilon kanssa, pitkiä rauhallisiä lenkkejä käyty, ja avasin myös pyöräilykauden keskiviikkona.

Lanupuistossa
Löydettiin syksyllä lumen alle jäänyt tukki

Töihin lähdössä la iltana
Riehumassa

.
Selkäjumppaa

.
Hyvä pumppi

Iloinen pienisuuribodari
Happines is...
Tähän kuvapläjäykseen on hyvä päättää. Mukavaa sunnuntai-iltaa ja ihanaa uutta viikkoa kaikille!

21 kommenttia:

  1. Hyvältä näyttää! Ruoka-annokset myös! ;D

    Ja upea asenne; niin moni kilpailija paahtaa mielestäni liian tiheällä kilpailuaikataululla jolloin kehitys jää lähinnä uusien bikinien esittelyyn. Harvemmalla tahdilla ei aja itseään piippuun ja saavuttaa paremmin sen mitä on saavutettavissa. Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Ja kyllä maistuvatkin hyvälle! ;) Kyllä näin on! Jalat on niin hyvällä mallilla, että vuoden kun panostaa yläkertaan niin eiköhän sitä pattia saa aikalailla tehtyä. Ja elämässä pitää olla muutakin, kuin kilpaileminen :) Mulla on menestyksen vuodet vielä edessä! ;)

      Poista
  2. Hei!
    Jos huolit postaustoiveita, niin olisi kiva kuulla, millä tavalla valmistaudut noihin syksyn 2014 kisoihin. Ihan siis tästä päivästä alkaen. En oikeen osaa selittää, mutta tarkoitan lähinnä sitä, että onko sulla tässä jotain massakausia jne ja kauanko ne kestää. Sanastokin on vähän hukassa, kun en näistä oikein tiä :D

    Tsemppiä opiskelumotivaation löytämiseen ja ihanaa kevättä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huolin ehdottomasti! :) Ja siis, matka kohti 2014 sm-karsintoja alkaa ihan tästä päivästä eteenpäin, aloittelen nimittäin pikkuhiljaa kovia treenejä. Tulen kirjoittelemaan blogia edelleen viikoittain, joten valmistautumista voit seurata täällä. "Massakautta" en tule pitämään (lue:lihominen), mutta maltillisesti plussalle on syötävä mikäli mielii lihasta tehdä.

      Kiitos, ja samoin ihanaa kevättä!! :)

      Poista
  3. Voi Mari kun sut ois niin mielellään nähnyt jo syksyllä taas lavalla:) sun esiintyminen oli super upeeta katottavaa!
    Mutta aivan varmasti teit oikean päätöksen että kisaat vasta 2014 , sitä en kiistä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Kia :) Tää on niin mun laji! Kyl se on oikea päätös, vaikka vähän tekisikin mieli syksyllä lavalle. Pakko osaa katsoa elämää muunkin kuin fitnesslinssin läpi, sehän sitä tervettä ajattelua on, vai mitä?! :)

      Poista
  4. Siis näytät niin hyvältä ja hyvinvoivalta! Uskomatonta että mitä pidemmälle dieetti meni, sitä tyytyväisemmän ja onnellisemman näköiseksi tulit :)
    Ja nyt tuota säteilyä huhhuh! :)
    Tsemppiä opiskeluun, kevään myötä se motivaatio meinaa aina niin hukkua...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei Kiitos Janska!! :) Heh, ehkä se on tää kevät kun saa hehkumaan?! Täytyy kyl sanoa, että naiseus puhkesi kukkaan ton kisan myötä, ja itseluottamus! :) Täytyy koittaa kaivaa se opiskelumotivaatio jostain... :D

      Poista
  5. Joo kyllä, olokapumppi jyllää, nyt on hyvvää KASVU-AIKAA!! :) Treeni-iloa, sitä Sulla taatusti piisaa kans, painetaan menee, tsemiä!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Treeni-iloa ei puutu, urheilun takiahan tätä tehdään! Kiitos :)

      Poista
  6. Montako vuotta sitten sä oot kokonaisuudessaan aloittanut salilla käynnin, eli kuinka monta vuotta sulla on mennyt, että oot päässyt tohon kuntoon? :)
    PS. Kadehdittavat olat kyllä jo nyt!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa Memmi! Oon nyt aikalailla kolme vuotta käynyt salilla, eka tuli käytyä sellaset 3krt/vko, mutta n. 2,5vuotta oon käynyt 5krt/vko, ja vajaa 2 vuotta oon ollut valmennuksessa ja panostanut täysillä sen ajan.

      En oo siis koskaan varhaisnuoruudessa käynyt salilla, enkä missään ryhmäliikunnassa. Alakropassa mulla oli jo ihan ok pohja (taitoluistelutausta), mut yläkropan ja muodon alakroppaan (on sitä lihaakin tullut) oon tehnyt tossa vajaassa kolmessa vuodessa :)

      Poista
  7. Mitä on toi kalkkuna ja paljo lihapitosuus? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha kalkkuna on ihan atrian kalkkunaleikettä, ja olisko lihapitoisuus jotai 60% :D Mut hyvää se oli! Vähän vaihtelua :P

      Poista
  8. Oi mitä ruoka-annoksia!! :P
    Ihanaa kuulla, että voit hyvin ja prorisoit asioita - kerrankin joku tekee sen järkevästi :D
    Olisi aika katastrofi vetää kaikki nuo prosessit läpi samana vuonna...

    Näytät todella hyvältä ja hyvinvoivalta! :) Aurinkoisia kevätpäiviä sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :) Kyllä sitä on osattava priorisoida, ihanaa että ihmiset näkee mut järkevänä yksilönä, eikä luuserina joka ei jaksa vetää kahta diettiä putkeen. Niinkuin laitoin Kiallekin, niin pitää osaa katsoa elämää myös fitnesslinsin ohi! :) Samoin, ihanaa kevättä! :)

      Poista
  9. Vastaukset
    1. Kiitos Tiina!! :) Ihana myös lukea, et sulla dietti rullaa hyvin ja elämä maistuu! ;)

      Poista
  10. Hyvältä näyttää! Ja kannattaa miettiä, mitä pystyy tekemään ja mitä ei. Noin nuorena ei kannata aiheuttaa itselleen burn-outia, vaan priorisoida hommat järkevästi (kuten olet tekemässä).
    Treeniä en osaa kommentoida, mutta vastavalmistuneena osaan sanoa opiskelumotivaatiosta sen verran, että lopputyön kirjoittamiseen pitää asettaa selvät tavoitteet, muuten se jää pöydälle pölyttymään. Itse käytin sivumäärää tavoitteena. Esimerkiksi päätin, että "perjantaina pitää olla kolme sivua uutta tekstiä kirjoitettuna". Varsinkin jos ne tavoitteet kertoo muille, niistä on vaikea lipsua.
    Tsemppiä sekä treeneihin että opintoihin!
    S

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä näin on, pakko asettaa itselleen tavoitteita tuon opparin suhteen, muuten jää helposti tekemättä... Niinhän se on vähän kaikkien kouluhommien suhteen.

      Ehdottomasti täytyy osata priorisoida elämää, nuorena on turha ajaa itseään loppuun. Kisaprojekti on rankkaa kropalle, ja nyt on parempi palautua, kun tietää elämässä olevan pientä stressiä aiheuttavia tapahtumia. Koen että tein oikean päätöksen, ja tiedän sen myös siitä että ympärilläni olevat ihmiset ovat samaa mieltä! :)

      Kiitos, ja tsemppiä myös sinulle mitä ikinä teetkin! :)

      Poista

HYMYILE! Koska olet upea :)