Sivut

tiistai 14. toukokuuta 2013

Tukkaan sattuu...

Melkein kaksi viikkoa bloggailutaukoa, tsoriii!! En oo saanut oikeen treenikuvia, niin ei oo tullut kauheesti mieleen kirjotella; eihän ny kukaan jaksa lukea jos ei oo kuvia. Jumpat on kulkenu, mitä nyt pientä ponnistupäänsärkykohtausta pukkas lauantaina käsitreenissä. Tokan supersetin kun sain päätökseen ja laskin tangon penkille niin pamahti sellanen jyskytys kallonpohjaan ettei mitään tolkkua... Vintti melkein pimeeks, ja ei muutaku vaakatasoon siihen salin lattialle. Makasin siinä n. 5min ennenkuin uskalsin nousta istumaan. Puoli tuntia meni että oli edes vähän normaali olotila, ja loppupäivän sitten särkikin päätä.


Tää ei ollut päänsärkypäivä
Mitäs ootte mieltä kunnosta?


Tuo ponnistuspäänsärkykohtaus johtui mitä todennäköisimmin mun TODELLA jumissa olevasta yläselästä. Kun verenpaine ja syke nousee treenatessa, niin veren pitäisi päästä kiertämään aikamoista haipakkaa. No, jumissa olevat lihakset varmaan ahtauttaa isoja suonia jonkun verran, joten veri ei kierräkään kunnolla, mikä sitten aiheuttaa sen jäätävän kivun päässä kun veri ei pääse kunnolla aivoihin ja sieltä pois. Jotain tohon suuntaan. Täähän onkin sitten niin kiva vaiva, että se voi olla todella pitkäkestoinen. Saattaa mennä vaikka pari viikkoa ja uusiutuu joka kerta kun uskaltautuu treenaamaan. Tätä voi ehkäistä säännöllisellä ja kunnollisella lihashuollolla, mut tähän mä pelaan aina kiire kortin... Ei oo aikaa. Tosiasiassa ei oo viitseliäisyyttä. Sitä alkaa oikeesti huoltamaan vasta kun jotain sattuu, eli suomeks sanottuna sitten kun on paska on jo osunut tuulettimeen. Sitä on olevinaan niin urheilija, panostaa ruokaan ja treeniin 110%, mut sitten yksi yhtä tärkeä unohtuu. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Karua mutta totta.



Tänään aion uskaltautua salille. Rinta-olkapää treeni, täytyy lämmitellä toi selkä todella huolella. Rullailut, venyttelyt, ja kaikki mahdolliset selän lämmittelyliikkeet peliin. Kävin eilen hierottamassa yläselkää, ja palautteesta ei varmaan tarvitse mainita. JUMISSA. On, ja pysyy. Täytyy käydä parin viikon sisään uudestaan. Sehän on selvää, että nyt kun oon treenannut kovaa uudella ohjelmalla, selkää runtannut kaksi kertaa viikossa ja uusilla liikkeillä, niin uudenlainen ärsyke saa lihakset ihan kieroon. Kai sinne pattiakin kertyy, mut niin kertyy kuonaakin. Pakko laittaa kevennys tähän väliin, äitienpäivänä kaiveltiin vanhoja valokuvia...



En saa nyt jostain syystä kuvatekstejä laitettua, ja se kevennys on tuo ylläoleva kuva... Minä ja broidi Visbyssä tais olla -92. Hahah!! Kiitti paidoista ja vyölaukuista mutsille <3 Ylemmässä kuvassa rakas veljenpoikani muutti matkalaukkuun.

Mitäs muuta, palautuminen kisadietistä sujuu ERITTÄIN HYVIN. Hormonitoiminta on ehkä se vaietuin juttu kisadietillä. Hormonitoiminnan muutoksista tietää, että vaikka terve (ei siis flunssassa tms) onkin, niin ei puolen vuoden kisadietti loppuvaiheessa ole terve olotila. Mulla loppui naisten päivät jo joulukuussa, eli tosi aikaisessa vaiheessa. Eli hormonitoiminta ei ole normaalia. Kaikillahan tätä ei tapahdu, mutta mulla ne jäi pois. Naisen elimistö kun tarvitsee toimiakseen optimaalisesti korkeamman rasvaprosentin kuin miehen. Ilokseni, naisten päivät palasivat eilen! Tasan kuukausi kisoista. Kertonee siitä, että elimistö palautuu HYVIN. Paino on noussut, mutta vielä ollaan alle 60kg. Oon nauttinut hulluna aurinkoisista päivistä, ja odotan kovasti kesätöiden alkua. Saa kunnollisen päivärytmin tähän elämään. Kouluhommista en viitsi edes aloittaa, tuskaa tuskaa...

Ps. Potentiaaliset treenikuvien ottajat ilmoittautukaa!!

Ihanaa alkanutta aurinkoista (ainakin LaHessa) viikkoa kaikille, ja kiitos jälleen kommenteistanne! Kertokaahan vähän, jos olisi jotain postaustoiveita niin voisin heittää ilmoille jotain mikä teitä kiinostaa!

10 kommenttia:

  1. Hehheh, treffataanko joku päivä salilla, mäkin tarvisin vähän parempia treenikuvia, ku mitä Mikan ottamat on... :D Se on vähän turo kameroiten kans. :D

    VastaaPoista
  2. Johan täällä odoteltiinkin jo uutta postausta! :D Hyvältä näyttää kunto mun silmään, keep going! Aivan ihana ilma ja sellasta samaa näyttäis koko loppuviikoksi,JEE! :)

    T. toinen joka on kans LaHest ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pahoittelen pitkää postaustaukoa... :( Jee jee LAHEs on hiano ilma! :)

      Poista
  3. Laitoin sulle sähköpostia, joten käyhän tsekkaa :)

    VastaaPoista
  4. Heiii, hienolta näyttää kunto. Ja onnittelut hormonitoiminnan normalisoitumisesta, mustakin se on vaiettu mutta tärkeä juttu. Joillekin menkat on turhake, joiden puuttuminen on vain lomaa mutta mulle menkat on merkki siitä että kroppa toimii kuten naisella pitääkin. Postausvinkki kun sulla näyttää asiasta olevan hyvää sanottavaa ;) eli olkapäätreenivinkkejä. Mitä, milloin, variaatioita liikkeille...? Olen nyt pari kuukautta satsannut olkapäätreeniin ja lisäinspiraatio on aina tarpeen. Varsinkin nyt kun punttitreenin sijaan kelit on houkutelleet enemmän kasvimaalle kykkimään. No, treenistä tuo juolavehnätöyräiden kuokkiminenkin tietty käy... terkuin Marjo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :) Minulle menkat ei ole turhake, mutta täytyy myöntää että olihan se ihan mukavaa, kun ne hetken olivat poissa. Voin seuraavaan postaukseen kirjotella olkapääreenistä vähän, mutta sen verran voin etukäteen sanoa, että minä vannon perusliikkeiden nimeen. En turhia kikkaile! :)

      Poista
  5. Hei, myöskin Lahesta. Minua myös kiinnostaa olkapäät. Varovasti kun lämmittelen pyörittelemällä, saan aikaiseksi melkoista rutinaa toisessa olassa. Siksi olen ottanut aika iisisti olkapäitten suhteen. Tarkoitus olisi kyllä mennä hierojalle tarkastuttamaan tilanne. Mutta sitä ennen, olisiko sinulla hyviä lämmittelyvinkkejä ja lempeitä vaihtoehtoja olkapäätreeniin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hieroja ei varmastikaan osaa sanoa asiaan juuta eikä jaata... Joten jos olkapäässä esiintyy treenaamista haittaavaa kipua, suosittelen asian tarkastamista fyssarilla tai lääkärillä. Muistathan, että en ole asiantuntija, mutta myös minulla olkapäissä tuntuu liikkeessä "rutinaa", ja koen sen olevan täysin normaalia. Rakenteet "hankautuvat" liikkeessä toisiaan vasten, ja se aiheuttaa tätä rutisemista. Lämmittelyvinkeiksi sanoisin käsienpyörittelyt, venyttelyt ja pienillä painoilla pumppailut. Lempeitä liikkeitä olkapäille; sanoisin vipunostot eri suuntiin. Kaikissa liikkeissä on tärkeintä muistaa hyvä suoritustekniikka ja jättää remponinen voimamiehille... :)

      Poista

HYMYILE! Koska olet upea :)