Sivut

maanantai 1. heinäkuuta 2013

JAHAU!

Eka kova treenikierto takana kevennyksen jälkeen ja ai että tuntuu hyvältä! Olin niin innoissani viime maanantaina kun pääsi taas reenaamaan kovaa, ja sama jatkui koko viikon. Treeni kulkee hyvin ja ruoka maistuu. Päätin, että nyt pari kolme viikkoa mennään puhtaalla ruokavaliolla, koska juhannusviikon mässäilyt meni sen verran isolla kädellä yli. Nestettä oli kropassa juhannuksen jälkeen aika paljon, mutta ne lähti äkkiä pois. Pyrin nyt pitämään painon aikalailla tasaisena, aamupaino kisoista on n. +7kg. Taisin joskus mainita, että +10kg on maksimi mitä haluan ottaa kisan jälkeen takaisin. Kunto on tällä hetkellä siisti, ja aion sen sellaisena pitää. Tavoitehan oli ja on näyttää urheilijalta koko ajan!

Näillä mennään!
Ja näillä.

.

Monesti jutellessani ihmisten kanssa jotka eivät minua sen kummemmin tunne, he toteavat että "sulla on varmaan aika tiukka ruokavalio". Ruokavaliohan on juuri niin tiukka kuin sen itse haluan olevan. Kukaan ei pakota, ei odota, ei käske, ei vahdi. En ole kenellekään tilivelvollinen syömisistäni. Saan itse päättää mitä syön, ja milloin syön. Olen asettanut itselleni tavoitteita lajin suhteen, ja kova treeni yhdistettynä oikeanlaiseen ravintoon vie minua parhaiten kohti tavoitteitani. Olen saanut ruokavaliorungon aloittaessani valmennuksessa kesällä 2011, ja noudatan samaa kaavaa edelleen. Vaihtelen parin viikon välein proteiinin lähteitä (heraproteiini, paistijauheliha, raejuusto, kana, tonnikala, kalkkuna), hiilarinlähteitä hieman harvemmin (kaura, bataatti, jasmiiniriisi, pitkäjyväinen riisi, mysli), maitorahka kuuluu jokaiseen päivään. Rasvoja saan myös useammasta eri lähteestä (kookosöljy, soijalesitiini, kananmunat, kalaöljykapselit, oliiviöljy, pähkinät ja silloin tällöin avokado). Lohta tulee syötyä harvoin, asia pitää korjata piakkoin.

Menee suoraan kohteeseen! Eiku...

Kyse ei ole siitä, että noudattaisin 'orjallisesti' tiettyä kaavaa. Mainitsen kuitenkin vielä, että kisadietti on asia erikseen, enkä puhu siitä nyt. Silloin ei lipsuta, ei suuntaan eikä toiseen. Ohjeet tulevat valmentajalta, ja niitä noudatetaan gramman tarkkuudella (mikäli mielii että prosessi onnistuu). Tämän hetkinen ruokavalio on lähinnä "kehoitus". Ohje, jota joko voin noudattaa, tai olla noudattamatta. Olen päättänyt panostaa tekemisiini, koska olisi mielestäni tyhmää kuluttaa paljon aikaa salilla ja treenata kovaa, ja heittää sen tuoma hyöty hukkaan syömällä jatkuvasti päin sanonko mitä. Keho tietää mistä tulee hyvä olo, ja olen onnellinen, kun saan toteuttaa itseäni tällä tavalla. Treenata kovaa, ja syödä hyvin. Olen jokapäivä yhtä innoissani aamupuurosta, välipalarahkasta, ja oikeastaan kaikesta mitä syön. Puuro loppuu joka aamu "kesken", ja joka ilta odotan, että olisi ja aamu ja saisi puuroa. Lapsenahan en suostunut sellaiseen moskaan koskemaankaan! Äiti naljailee, että johan se alkoi kaurapuuro sullekin maistua!

Tää on niiiin <3 Ketä valehteli mulle lapsena ettei puuro oo hyvää?!!

Herkuttelusta puheenollen... Toissaviikolla mun edessä nöyrtyi mm. suklaalevy, puoli kiloa irtokarkkeja, grilliherkkuja, lettuja, litra jäätelöä, karjalanpiirakoita... Perse kesti, mutta tuli syötyä niin paljon, että oikein pahaa teki! Fyysisesti. Karsee turvotus ja maha kipeä. Nyt on possuttelu toistaiseksi katkolla.

buhuu

Hyppy pyppy koikkaloikka! <3

Töissä ne viikot vaan menee nopeasti! Huh, perjantai tulee aina niin että heilahtaa, ja sitten onkin taas jo maanantai. Tänäänkin on jo heinäkuun eka päivä, mitä ihmettä?! Kävin tänään vierailemassa Nastolassa Lumossa, treenattiin selkää. Räkkivetoenkka, haamuraja 100kg selätetty! Olis menny enemmänki, mut ei ruvettu urheileen. Ens viikolla sit! Muutenki ihan nappi reeni! JEE! Ja huomen oon niin kipee, tunnen sen jo nyt...

MAHTII VIIKKOO PUNTTIPIRKOT JA SALIMARKUT! 

6 kommenttia:

  1. Hei punttipirkko, oot aika mahti! :D Toi aamupuurojuttu on niin omasta elämästä, miten ihminen voi oikeesti nauttia jostai aamupuurosta niin paljon. :D
    Ps. Salin vessa on paras. ;) Voit kyl tulla jokukerta vetää hihasta jos törmätää salilla, jos haluut muitakin ku peilikuvia. :D Otan mielellää :>

    VastaaPoista
  2. Sun suonet ei varmaa ikinä mee piiloon T. noora

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ne ehkä enää meekää, ellen lopeta reenaamista tai liho muodottomaksi :D

      Poista
  3. Hienossa kunnossa olet pysynyt kisojen jälkeen ja muutenki tosi hienoa asenne ja tekeminen sinulla tähän touhuun! Minkälaisilla kaloreilla olet mennyt nyt kisojen jälkeen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) Aloitin sellasella n. 2000kcal, nyt on treenipäivinä joku 2600 ja lepopäivinä reilu 2000. :)

      Poista

HYMYILE! Koska olet upea :)