Sivut

maanantai 27. toukokuuta 2013

Hyvää morjesta!!

Rakkahimmat lukijani. Oon ihan mykistynyt teidän kommenteistanne edelliseen, ja oikeestaan kaikkiin muihinkin postauksiin. Mä en voinut olla lukematta niitä uudestaan ja uudestaan. Kiitos ja kummarrus, teidän takiahan mä tätä kirjoitan. Loistokasta, ootte ihan ykkösii!!! 

Se on maanantai taas ja tää taitaa olla mun uus viikottainen postauspäivä. Hyvä päivä koota edellisen viikon toilailut pakettiin. Mitään maailmoja mullistavaahan tässä ei oo tapahtunut, perussettiä, jumppa kulkee ku pikajuna, päänsärky on pysynyt poissa (ei pidä nuolasta ennenku tipahtaa!), kouluhommat kiinostaa yhtä paljon ku viime viikolla, aurinko paistaa ja Marsaa hymyilyttää!

Kesämarsu!

Huomenna piti alkaa pitkästä aikaa koulu, jota olis ollu nyt pari viikkoa ennen kesäduunin alkua. Kappas, opettaja on sairastunut, tunnit on huomiselta ja keskiviikolta peruttu, eli hunningolla olo jatkukoon! Mä oon ollut ihan hunningolla viimeset kuusi viikkoa siis, mut kai tää pään tyhjennys teki mulle aika hyvää. 24 viikkoa tiukkaa diettiä, 8 treeniä viikossa, yötöitä joululoma ja kaikki viikonloput, koulua, kisat. Ehkä välillä ihan hyvä vetää löysin rantein?! Täytyy kyllä myöntää, että alkaa tää keekoilu jo vähän kyllästyttää, mä vaan oon tehokkaampi kun on lähes täysi päiväjärjestys. Jos haluan saada ensinnäkin päivän aikana jotain aikaiseksi, mun on noustava viimeistään klo 7. Jos nukun ysiin asti, niin en varmasti saa mitään aikaan. Ootan tosi paljon kesätöiden alkamista, silloin saan varmasti enemmän aikaiseksi myös muulla ajalla. Ainoo mistä en luista, enkä edes halua, on treenit.

Omnomnom
Mun rahkan "salainen" ainesosa!

Yhtä hymyä!
Paholainen...

Treenit siis kulkee ihan tykisti. Voimaa on tullu ihan villinä lisää kisojen jälkeen, vaikka painoa ei. Patti on kasvanu takuuvarmasti. Kävin tänään hierottamassa jalkoja selkäreenin päälle. Otettiin aika kevyesti, ja kyl se silti paikoin teki aikasta kipeetä. Mua pelottaa jo valmiiks, ku menin lupaamaan et seuraavaks otetaan sit kunnolla. Kualen!! Sit vähän Maria edestä, takaa, sivulta... :D


Pyöreitä olkapäitä mä metsästän...
Ja leveetä ja paksua selkää....

Kesäkunto 2013

Jalkareenillä pystyy hymyillä!

Oikeestaan joka reenillä

....
Ollaan käyty Niilon kanssa vähän Lanupuistossa taas mylläämässä, ja sieltä löytyi talven (ja Niilon) tuhoaman tukin tilalle uusi ja parempi. Ihan ykköskeppi! Niilo vetää hirveetä rallia sen kanssa, "äiti äiti heitä tukki!" Ja äitihän heittää. Pesin tänään myös mun fillarin, ja säädin jarruja. Vihdoinkin sain sen tehtyä! Fairya, tiskiharja, painepesuri; hoituu! Fitnesstukun mainospaita päällä ja napit korvissa mä putsasin mun uljasta ratsua tossa pihalla. Ny kiiltää, pesin vanteetkin!! Sit vähän ruokakuvia ym. aiheellista, joko kyllästyttää kuvat?! :D

Palautumisaterialta
AAMUPUURO, en luovu, ikinä!!

Sarvikuono

Äitin vaffa poika! Alkaa olla kepillä kokoa.

Raparperipiirakkaa...
LET'S. GET. THIS. SHIT. DONE.

Kivaa alkanutta viikkoa kaikille, ja mitä kelejä, en kestä!!! :)) 

maanantai 20. toukokuuta 2013

Lepopäivä, keksiä ja jätskiä!

Maanantaipäivää! Viikko meni ilman kovaa reeniä, ja täytyy sanoo et Heinisen likalla vähän panta kiristyi. Miten sitä osaiskaan olla enää treenaamatta, urheilun takiahan tätä tehdään. Lauantaina uskaltauduin tekemään käsitreenin, eikä tullut päänsärkyä!! Aivan hampaat irvessä en vetänyt, niinkuin yleensä on tapana, mutta suhteellisen hyvin tuntuu työ ainakin ojentajissa. Piti vähän kuulostella josko meinaa iskeä, ja venyttelin jokaisen sarjan välissä yläselkää.


Lihashuoltoa vailla...
Lähdössä nauttimaan auringosta


LAHE, KESÄ, JEE!!
Satamassa limpparilla ihanan MINNAN kanssa <3

Eilen oli lepopäivä, ja näköjään myös vapaammansyönnin, vai sanoisinko vituikssyönninpäivä :D Upposi Mc Flurrya, vähän pasta carbonaraa, karjalanpiirakkaa, suklaakeksejä (paketillinen) ja tortillasipsejä (pussillinen). Että urheilija täällä moi! En ano, enkä tarvitse synninpäästöä tekosistani, omatunto ja perse kestää kyllä. Kun 90% ajasta noudattaa ruokavaliota, niin silloin sen 10% voi käyttää melkeinpä mihin vain. Ainakin minun mielestäni. Yksi päivä esim. kahdessa viikossa ei turmele kuntoa mihinkään, ja itselleen pitää olla armollinen. Täytyy löytää kultainen keskitie. Itse en koe tarpeelliseksi valmistaa proteiinipitoisia ja vähäkalorisia "hyvän omantunnon herkkuja", vaan kun herkuttelen niin silloin herkuttelen sitten kunnolla. Ja hyvällä omallatunnolla.


Kesäpullistelua
Hyvä fiilis käsitreeniltä

Mötköjen kuntoa...
JAHAS! Reilu kk kisoista.

Tänään kävin vaihtelun vuoksi K&M:llä treenaamassa selkää, ja treeniseurana oli Kia. Tehtiin omat treenit tietysti itsekseen, mutta Kia napsi aina välillä kuvia. Kiitos seurasta ja kuvista!! :) Pelkäsin, että päätä alkaisi särkeä. Yleensä se ei kuitenkaan oo selkää reenatessa tullut, vaan jossain muussa reenissä, jossa selkään kohdistuu staattista lihastyötä. Päänsäryltä vältyttiin, ja vaikka edellisestä reenistä on kaksi viikkoa aikaa, niin rauta oli kevyttä. Eilinen hiilaritankkaus taisi toimia! En ymmärrä vieläkään, miksi välillä "pelkään" isoja rautoja. Olin kirjoittanut reenivihkoon että mave 85, tein silti ekan sarjan 82,5:llä, vaikka siihen olis voinu laittaa jopa 90. Ärsyttää. Ens kerralla pää pois perseestä ja romua tankoon kun näyttäs kulkevan! Muuten oli tosi hyvä treeni, ja nyt kyllä tuntee tehneensä. Tänään on PAKKO venytellä, muuten tulee varmasti huomenna hedari rintatreenissä.


T-kulmasoutua
.

Kapeaa ylätaljaa
Ilme taas. Kaunista ku nainen treenaa

Räkkivetoa
Näkisittepä nää ilmeet...

Treenin jälkeen maistuu!!

Olkapäätreenivinkkejä on kyselty, ja valitettavasti mulla ei ole antaa teille todennäköisesti mitään uutta. Itse vannon perusliikkeiden nimeen, kikkailut jätän muille. Teen tällä hetkellä pystypunnerrusta, vipunostoja sivulle, pystysoutua, arnold pressiä... Variaatioita, liikkeitä ja toisto- ja sarjamääriä tärkeämpää on mielestäni se, miten ko. liike tehdään. Osaatko tehdä esimerkiksi vipunostot olkalihaksella? Tarkoitushan ei ole saada vain painoja liikkeelle, vaan tehdä hallittu työ halutulla lihaksella (supistus). Tämä pätee luonnollisesti kaikkien lihasten treenaamiseen. On myös tärkeää, ettei liikettä lopeteta silloin, kun se lihas alkaa vähän väsyä. Liikettä pitää jatkaa niin kauan, kunnes lihas ei jaksa enää tehdä työtä. Siis jos kehitystä halajaa. Oh, ja sitten vielä optimaalista ravintoa päälle niin avot. Mutta jos nyt palataan vielä noihin vipunostoihin, niin miettikääpä olkalihaksen kokoa. Eikös se ole aika pieni suhteessa esim. leveään selkälihakseen? Väitän, että ne 12kg:n käsipainot on monille vipareihin vähän liian suuret, jos kunnon lihassupistusta haetaan... Eli pyrkikää suorittamaan liike lihaksella, ei liike-energialla! Tietysti kun on opittu ensin puhtaat tekniikat, niin voidaan välillä liikutella ronskimmin isompia rautoja, itse teen edelleen viparit 5kg:n käsipainoilla. Äh, en ole ammattilainen näissä asioissa! Toivottavasti nyt jotain tolkkua tästä saitte.

Nyt taidan siirtyä ryystelemään päiväkahvia. Muistakaa huoltaa kehoanne niin ei tarvii sitten hakata päätä seinään niinkuin minä tein! Enkä tod.näk. siltikään opi.

Mukavaa viikkoa!!! Ps. Lukeeko tätä enää kukaan kun kaikki on menny jonnekki fitfashion juttuun...? :(

tiistai 14. toukokuuta 2013

Tukkaan sattuu...

Melkein kaksi viikkoa bloggailutaukoa, tsoriii!! En oo saanut oikeen treenikuvia, niin ei oo tullut kauheesti mieleen kirjotella; eihän ny kukaan jaksa lukea jos ei oo kuvia. Jumpat on kulkenu, mitä nyt pientä ponnistupäänsärkykohtausta pukkas lauantaina käsitreenissä. Tokan supersetin kun sain päätökseen ja laskin tangon penkille niin pamahti sellanen jyskytys kallonpohjaan ettei mitään tolkkua... Vintti melkein pimeeks, ja ei muutaku vaakatasoon siihen salin lattialle. Makasin siinä n. 5min ennenkuin uskalsin nousta istumaan. Puoli tuntia meni että oli edes vähän normaali olotila, ja loppupäivän sitten särkikin päätä.


Tää ei ollut päänsärkypäivä
Mitäs ootte mieltä kunnosta?


Tuo ponnistuspäänsärkykohtaus johtui mitä todennäköisimmin mun TODELLA jumissa olevasta yläselästä. Kun verenpaine ja syke nousee treenatessa, niin veren pitäisi päästä kiertämään aikamoista haipakkaa. No, jumissa olevat lihakset varmaan ahtauttaa isoja suonia jonkun verran, joten veri ei kierräkään kunnolla, mikä sitten aiheuttaa sen jäätävän kivun päässä kun veri ei pääse kunnolla aivoihin ja sieltä pois. Jotain tohon suuntaan. Täähän onkin sitten niin kiva vaiva, että se voi olla todella pitkäkestoinen. Saattaa mennä vaikka pari viikkoa ja uusiutuu joka kerta kun uskaltautuu treenaamaan. Tätä voi ehkäistä säännöllisellä ja kunnollisella lihashuollolla, mut tähän mä pelaan aina kiire kortin... Ei oo aikaa. Tosiasiassa ei oo viitseliäisyyttä. Sitä alkaa oikeesti huoltamaan vasta kun jotain sattuu, eli suomeks sanottuna sitten kun on paska on jo osunut tuulettimeen. Sitä on olevinaan niin urheilija, panostaa ruokaan ja treeniin 110%, mut sitten yksi yhtä tärkeä unohtuu. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Karua mutta totta.



Tänään aion uskaltautua salille. Rinta-olkapää treeni, täytyy lämmitellä toi selkä todella huolella. Rullailut, venyttelyt, ja kaikki mahdolliset selän lämmittelyliikkeet peliin. Kävin eilen hierottamassa yläselkää, ja palautteesta ei varmaan tarvitse mainita. JUMISSA. On, ja pysyy. Täytyy käydä parin viikon sisään uudestaan. Sehän on selvää, että nyt kun oon treenannut kovaa uudella ohjelmalla, selkää runtannut kaksi kertaa viikossa ja uusilla liikkeillä, niin uudenlainen ärsyke saa lihakset ihan kieroon. Kai sinne pattiakin kertyy, mut niin kertyy kuonaakin. Pakko laittaa kevennys tähän väliin, äitienpäivänä kaiveltiin vanhoja valokuvia...



En saa nyt jostain syystä kuvatekstejä laitettua, ja se kevennys on tuo ylläoleva kuva... Minä ja broidi Visbyssä tais olla -92. Hahah!! Kiitti paidoista ja vyölaukuista mutsille <3 Ylemmässä kuvassa rakas veljenpoikani muutti matkalaukkuun.

Mitäs muuta, palautuminen kisadietistä sujuu ERITTÄIN HYVIN. Hormonitoiminta on ehkä se vaietuin juttu kisadietillä. Hormonitoiminnan muutoksista tietää, että vaikka terve (ei siis flunssassa tms) onkin, niin ei puolen vuoden kisadietti loppuvaiheessa ole terve olotila. Mulla loppui naisten päivät jo joulukuussa, eli tosi aikaisessa vaiheessa. Eli hormonitoiminta ei ole normaalia. Kaikillahan tätä ei tapahdu, mutta mulla ne jäi pois. Naisen elimistö kun tarvitsee toimiakseen optimaalisesti korkeamman rasvaprosentin kuin miehen. Ilokseni, naisten päivät palasivat eilen! Tasan kuukausi kisoista. Kertonee siitä, että elimistö palautuu HYVIN. Paino on noussut, mutta vielä ollaan alle 60kg. Oon nauttinut hulluna aurinkoisista päivistä, ja odotan kovasti kesätöiden alkua. Saa kunnollisen päivärytmin tähän elämään. Kouluhommista en viitsi edes aloittaa, tuskaa tuskaa...

Ps. Potentiaaliset treenikuvien ottajat ilmoittautukaa!!

Ihanaa alkanutta aurinkoista (ainakin LaHessa) viikkoa kaikille, ja kiitos jälleen kommenteistanne! Kertokaahan vähän, jos olisi jotain postaustoiveita niin voisin heittää ilmoille jotain mikä teitä kiinostaa!

perjantai 3. toukokuuta 2013

Video t-kävelystä ja kuulumisia!

Uuh, uusia lukijoita taas paljon! Tervetuloa völjyyn! :) Ja pahoittelut, että aiemman postauksen kommentteihin vastaaminen kesti näin kauan.

Reilu viikkohan vierähti ihan tosta vaan! Aika menee niin hurjaa vauhtia taas, että mä alan olla ihan pulassa koulutehtävien kanssa. Deadlinet hyökkää päälle milloin mistäkin hommasta ja mä tuli persuksissa niitä sitte vikana iltana yritän parsia kasaan... Kasetti on nyt jumissa todella pahasti. Yksityiselämässä tapahtuu isoja muutoksia. Ei siitä nyt sen enempää. Mutta jumpat kulkee! Ja rauta nousee. Ruoka maistuu ja olomuoto näyttää peilistä edelleen kivalta! Muhkeammalta, lihaksikkaammalta, ei enää oravalta! Terveeltä ja hyvinvoivalta. Nyt on niin paljon turhia ja vähän turhempia kuvia, mut kuvistahan kaikki tykkää! :)

Kulmasoutua vaakatasossa
.

Selkäjumpalla
Pari viikkoa kisoista

Tuplat!
Oon mä syönyt, hyvin! 

Oon nyt palannut jo täysipäiväisesti kovien treenien pariin, eka ihan kunnollinen kova treenikierto menossa uudella ohjelmalla. Oon saanut rääkättyä olkapäitä, selkää ja rintaa ja käsiä oikein kunnolla. Ja kyllä tuntuu, ja mun mielestä ehkä jopa vähän näkyykin! Jaloille teen siis ylläpitoreeniä, mutta kyllä reidet tietää että toissapäivänä on etukyykätty... Selkä oli sen verran jumissa maanantain maastavedosta ja kovista souduista, että SJMV oli pakko tehdä vähän himmaillen. Tänään tein selkä-olkapää reenin. Uusia liikkeitä ohjelma pullollaan, ja kyllä menee perille. Energiaa ja motivaatiota on vaikka muille jakaa. Haluaisin vain treenata, syödä ja nukkua. Kuukauden päästä alkaa onneksi kesätyöt niin saa jotain rutiinia tähän elämään.

Leuanvetoja
.

Ylätaljaa kapealla kahvalla
ÄÄÄH

Mjahas
Niilon kanssa vappuvelmuilemassa

Kesämies!

Oon tässä kuussa melkein kaikki keskiviikot, perjantait ja lauantait yötöissä. Pakko tehdä nyt rahaa, kun on koulustakin etää ja kisojen takia pidin enemmän vapaata. Yksi syy siihen miksi jättäydyn SM-kisoista pois, on se että nyt tapahtuu liikaa samanaikaisesti, joten täytyy osata katsoa asioita muunkin kuin fitnesslinssin läpi. Treenaaminen ei lopu tietenkään, mutta stressittömämpää on nyt vain treenata kovaa ja keskittyä kehittymiseen, kuin olla dietillä täysipäiväisen kesätyön ja opinnäytetyön päälle. Ainakin mulla on jotain uutta näytettävää lavalla sitten 2014 syksyllä! Vappupäivänä kävin äitillä munkilla, ja oli niin hyviä! Olin vappuaaton töissä, ja oli ihan mukava ilta.

Kaks nunnaa, yks munkki...

Oli niitä enemmänki!
Oon käynyt myös koululla...

Lihaksen on pakko kasvaa!
Ei tässä oo vaihtoehtoja

Kulmasoutua käsipainolla, kääntäen

.

Samma här

.

Pystypunnerrusta
Viimestä sarjaa

Treenin jälkeen maistuu!!!
Kiitos ihanista kommenteistanne jälleen! Ja loppuun vielä veljeni kuvaama video kisoista (vähän epäselvä mutta kyllä siitä tolkkua saa), meinaa silmät kostua kun sitä katselee. Meni se vaan hienosti vaikka itse sanonkin :)) Ihanaa aurinkoista viikonloppua kaikille! 

T-kävelyn näet täältä.