Sivut

lauantai 5. huhtikuuta 2014

Lähtölaskenta on lähellä

Hola hola! Täällä ollaan, ja mä oon ihan okei. Treenattu on kovaa ja huiskittu muutenkin menemään niin että meinaa karvat irrota päästä. Blogihiljaisuudesta on tullu palautetta, mutta Karpolla ei vaan oo ollut asiaa. Eikä oo oikeestaan nytkään mutta sitä saa mitä tilaa! :D



Mitäs helmikuun jälkeen on tapahtunut? Ainakin vanheneminen on nyt virallisesti alkanut, koska täytin maaliskuun 16 päivä 25-vuotta. Mut jos joku kysyy, niin oon aina 23. Huomaan heti muutoksia; muisti ei pelaa (jos joku asia pitää muistaa tiettynä ajankohtana niin siitä on pakko tehdä muistilappu, muuten jää hommat hoitamatta), väsyttää enemmän, haluun viikonloppuisin viimeistään 11 nukkumaan, eikä muutenkaan huvita vouhottaa mitään ylimäärästä. Vai oliks tää vaan sitä boudarin normaalia elämää?

Parhaimpia juttuja saa tilata Fitness Firstilta!!

Aina silloin tällöin joku saattaa tahattomasti aiheuttaa mulle huonoa omaatuntoa siitä että mä vaan bodaan kysymällä; "Teeksä mitään muuta ku käyt salilla?" Ja tarkoittavat siis kysymyksellään että harrastanko välillä jotain muutakin liikuntaa kuin raudan siirtelyä pisteestä A pisteeseen B. Vastaus on; hyvin harvoin. Välillä tekee mieli mennä juoksemaan, olen mennyt. Koska yritän kasvattaa lihasta, en kauheesti juoksentele ympäriinsä sitä polttamassa. Aerobista tulee tehtyä enemmissä määrin (3 kertaa päivässä) silloin kun poikani Niilo on taloudessa. Muutoin käyn pari kertaa viikossa kävelyllä. Nyt otin sitten asiakseni käydä kokeilemassa kuinka hitaaksi sitä oikein on tultu. Kävin tällä viikolla kaksi kertaa kuntonyrkkeilyssä, jolla alotin läskien sulattelun back in the days keväällä 2010. En mä nyt niin hidas olekaan kuin luulin. Ja hauskaa oli, enemmän olis vaan saanut olla sitä pistareihin läiskimistä. Hikihän siinä tulee, ja kyllä vaatii muuten happea liikutella tällästä pihvimäärää vaikka ite sanonkin.



3 viikkoa kuihdutuksen alkuun. Oon vetäny viime aikoina vähän löysin rantein, ja saanut pehmennettyä kuntoa pikkusen. Se ei nyt varsinaisesti ollut tarkoitus mutta haitanneeko tuo. Paino pyörii edelleen siellä 68-69kg akselilla, välillä puntari väläyttänyt myös 7 alkavaa lukemaa. Kisadietti tulee kestämään 20 viikkoa, ja tavoitteena siis Jyväskylän Sm-karsinta 13.9.2014. Ruoka-aineet tulee pysymään aikalailla samana, ainoa suuri muutos on se että maitorahka jätetään pois heti dietin alusta alkaen, vaikka maitotuotteet ei mulle mitään ongelmia aiheutakaan. Syynä tähän se, että korvataan maitoproteiini laadukkaammalla, kuten lihalla, ja rahkan vähien hiilareiden sijaan voidaan muille aterioille lisätä pikkusen laadukkaampaa hiilaria. Herkuista mulla ei ikinä oo kuvia, koska ne on mun mahassa jo ennenku salamavalo ehtii välähtää :D

Peruseväitä

Tässä just tulin salilta kevyttä jumppaa tekemästä, ja kyllä bodaaminen vaan on mun hommaa. Töissäkin menee kivasti, kalenteri on ollut aika täynnä mutta se on kivaa kun hommaa riittää niin ei käy aika pitkäksi. Terapiajaksoja on ollut useita ja oon niin innoissani kun asiakkaiden toimintakyky ja liikkuminen parantuu aivan silminnähtävästi. Palkitsevaa puuhaa, vaikka välillä meneekin sormi suuhun että mitäs tässä nyt. Ammatilaisuudestahan tässä ollaan vielä kaukana, mutta työ tekijäänsä neuvoo, enkä pelkää kysyä neuvoa kokeneemmilta kollegoilta. Mutta yhden asian voin sanoa varmaksi, oma harrastus on kyllä niin iso etu tässä työssä. Jaksaa nostella kaatuneita vanhuksia lattialta, ja osaa hyvin ohjata tehokkaita lihasvoimaharjoitteita ja uskaltaa väsyttää myös iäkkäämmän ihmisen lihaksia puuskuttamiseen asti. Kun on itse kokenut sen mikä kehittää, niin samat fysiologiset asiat pätee periaatteessa iästä huolimatta.

Töissä sirkkeilöitiin asiakkaalle vähä koviketta petauspatjan alle

Jyväskylässä käsijumpalla tai oikeestaan vessassa selfiellä
Vessat on selkeesti mun juttu myös. On siellä selässä joku yks tai kaks lihaa.

Kohta on kesä, ja saan mun komeamman puoliskon koko kesäksi Lahteen. Koitetaan sopia mun 24 neliöiseen yksiöön. Sopu sijaa antaa eikö vain.

Hörösieraimet.
Muistakaahan, että mua voipi seurata myös instagramissa: @mheininen

1 kommentti:

HYMYILE! Koska olet upea :)