Sivut

torstai 29. toukokuuta 2014

Välillä melkein unohtaa että on dietillä

Ihan ekaks käykää tsekkaamassa Maken Fitness Centerin uudet sivut tästä. Ja jos nyt joku lah(t)elainen tai tuleva sellainen vielä vaivaa päätään salin valitsemisen kanssa, niin voin varmuudella sanoa että parempaa salia saa etsiä. Kesäkorttitarjous kannattaa ehdottomasti hyödyntää!! ;)


Neljä viikkoa takanapäin, enää 16 jäljellä, ajatella! Siistiä taas huomata miten nopeesti viikot menee, ja vaikka hidas painon putoaminen ressasi alkuun, niin nyt en oo jaksanut ajatella koko asiaa. Kroppa on kiristynyt ainakin omissa silmissä, ja niin taitaa olla kiristynyt myös muidenkin silmissä, ainakin palautteesta päätellen. Puntarille nousen siltikin joka aamu, ja kirjaan lukeman ylös. Se mitä seuraillaan, on viikkojen keskiarvo, eikä yksittäisen päivän paino, taisin siitä mainitakin aiemmin. Kaiken kaikkiaan sujuu ihan loistavasti, eikä nälkäkään vaivaa. Välillä tuntuu että pitäis vaivata. Tai sitten osaan vaan sulkea sen fiiliksen pois. Koska sehän on tässä alussa vaan mun päässä. Yks helteinen päivä käytiin porukoilla ottamassa aurinkoa, ja vanhasta tottumuksesta kävelin avaamaan kaappia jossa tiesin olevan keksejä, ja sitten sain itseltäni bitch slapin ja hoksasin notta pernales, oon dietillä!

Pari viikkoa sitten

Treeni on ollut nousujohteista koko ajan, ja juoksu senkun kulkee kovempaa. Todellakin ajattelin että mulla on varmaa aika kehno aerobinen kunto, mut kyllä sitä 45 minuutissa ehtii jo semmoset 7,5km, ja oon tästä itse todella iloinen ja yllättynyt. Eikä tunnu ees pahalta! Otettiin nyt myös lisäksi yksi intervalliaerobinen mukaan kuvioihin, koska vaikka jalat onkin kiristyneet hyvin, niin niistä saa lähteä ja PALJON jos yksityiskohdat halutaan näkyviin, ja kyllähän me halutaan! Tänä vuonna on Nicole Wilkins-kisa huomioiden oltava jo karsinnoissa valmis, joten ei jätetä nyt jalkojen kiristymistä tuurin varaan, vaan mielummin hyvissä ajoin lisätään painetta alakropalle koska mulla se sen kestää (toivottavasti, ja tällä tarkotan nyt lähinnä polvia ja penikoita). Lihasmassaa on jaloissa enemmän ku tarpeeksi, joten kun professori sanoo että Marsa juoksee niin Marsa juoksee. Eli viikko-ohjelmaan kuuluu nyt 5 punttia, kolme tasasykkeistä aeroa, ja yksi intervalliaero. Meidän kuntotsekkaukset ja palaverit on lähinnä keskustelua ja eri lähestymistapojen miettimistä, koska Johannan mielestä mä olen niin itsenäinen ja itsevarma että kaipaan lähinnä ohjausta ja viimekäden päättäjää, joka lyö sen viimeisen nuijan iskun pöytään. Joidenkin asioiden (kuten aerobisen lisäämisen kohdalla) saattaisin itse jahkailla ja viivytellä, joten parempi kun on joku joka sanoo että nyt tehdään näin. Monet on sitä kyselleet, niin meikäläisen Senseinä toimii Johanna Koskinen. Johannaa ei voi oikeen pähkinänkuoreen tiivistää, kun on niin kertakaikkisen mahtava tapaus.

Mun kotikatu <3
Pystyy pullistelee

Sivusinkin aihetta edellisessä postauksessa, mutta tää dietti on pikkusen erilainen kuin ensimmäinen. Kahta samanlaisesti etenevää diettiä ei varmasti ole kellään. Ruokapuolella suurimpana erona ekaan diettiin on proteiinin määrä ja lisäravinteiden käyttö. Itse uskon vakaasti BCAA:n kantavaan voimaan etenkin miinuskaloreilla, mutta ekalla dietillä kun sitä ei ollut käytössä, niin en tullut koko asiaa edes kysyneeksi. Täytyy sanoa että olinpa hölmö! Nyt käytän BCAA:ta joka aamu ennen aeroa, ja jos en juokse niin sitten aamupalalla, ennen treeniä ja treenin aikana. Ja uskon vahvasti siihen, että tämä metodi säästää lihaskudosta paremmin kuin että olisi ilman. Toinen minkä uskon säästävän lihasmassaa on proteiinin määrä. Ekalla dietillä mulla oli kahdella aterialla kanaa 100g, ja tämä on raakapaino. Voi surkeus sitä lihan määrää, itkuhan siinä meinasi tulla. Nyt kanaa on lounaalla 125g, ja päivällisellä 150g, KYPSÄNÄ punnittua. Namnam, kyllä maistuu, ja pitää muuten nälkää! Toki on muillakin aterioilla proteiinia, mutta tuo nyt suurimpana muutoksena. Niin ja tosiaan viimeksi tein aerobiset kävellen, ja välillä vähän hölkkää väliin. Nyt ei kävellä kun intervallissa vetojen välissä.

Pikkuhiljaa, ainakin perse kaventunu!
Asentoharjoituksiin mars!

Hiomista vaatii

Viimeksi kiristyin melkein täysin ylhäältä alas. Eka lähti tissit, sitten jenkat ja sitten perse. Nyt oonkin kiristynyt melkein eniten alakropasta. Ja tissitkin on vielä! Juokseminen siis selkeesti toimii, ja on pistänyt jalkojen aineenvaihduntaa käyntiin. Yläkroppa taas on pysynyt todella täyden oloisena ja paineisena, ja mitä pidempään saadaan pidettyä korkeat hiilarit ja kalorit ylipäänsä, niin hyvä on. Siksi luodaan buustia aerobisen kautta, ja saan syödä vähän enemmän. Vielä yksi muutos ekaan diettiin on, ettei lepo ja treenipäivillä ole kalorinvaihteluja, ainakaan vielä. JES. Kalorit mulla reilut 2300 joka päivä, eli on tässä kuvainnoillisesti leivän päällä vielä muutakin ku ylähuuli.

On sitä puuroakin vielä :)
Helppoa lehden lukua aamulla :D

Sain postaustoiveen mun treenifilosofiasta, ja kirjoittelen siitä kunnolla yhden postauksen verran myöhemmin. Kiitos lukijalle toiveesta, saa toivoa jatkossakin!! :)

Yksvee.
"Ei sit osteta mitään!" Tämmösiä sain <3

Palataan taas astialle! Mahtavaa, että jaksatte lueskella jälleen! Kiitos kaikille tsempeistä ja ihanista sanoista salilla ja sen ulkopuolella, ilman ei jaksaisi! Kaikkien tuki on tärkeää, ja arvostan sitä suuresti.

4 kommenttia:

  1. Hei en kestä tota sun koiraaas :DD ihana.

    VastaaPoista
  2. Moikka! Vitsi ku on mahtavaa lukea sun dieetin etenemistä ja valmistautumista kisoihin. Muistat varmaan kun kyselin aikoinaan sulta valmennusjuttuja makella! :D

    Täälläkin päässä proggis etenee oikein hyvin ja viimeinkin pääsin tilanteeseen ettei puntarilla ole enää merkitystä. Mielenkiintoista nähdä minne tie vie... Tsemppiä!!

    VastaaPoista
  3. Ollaan tässä just mietitty, jos siirryttäis vaihtelun vuoksi kesäks johonkin uudelle salille treenaa, vähän houkuttelis toi maken kesätarjous! :)

    VastaaPoista
  4. Upeaa kuulla, että homma toimii ja Valmentajankin paljastit nyt meille, tsemppiä!! :)

    VastaaPoista

HYMYILE! Koska olet upea :)