Sivut

perjantai 8. elokuuta 2014

Lyhyesti ja ytimekkäästi treenifilosofiasta ja diettikuulumiset

Tästä pyydettiin postausta, ja paljastankin salimaailman suurimman salaisuuden nyt teille kaikille. Eli mun treenifilosofian. Oon joskus sivuuttanut aihetta jossakin vanhassa postauksessa liittyen olkapäätreeniin, ja sen voi lukea tästä. Hahah samassa postauksessa myös kurkistus erääseen viimekesäiseen vituikssyöntipäivään :D

Tässä yks mun perus mentaliteetti. Sä kysyt miks, mä kysyn miks ei?

Tämä nyt ei varmaan kenellekään tullut mitenkään yllätyksenä mutta tosta postauksesta mun tyyli ei kovinkaan oo muuttunut. Ainoa mitä oon oppinut tässä vuoden aikana, on hienoinen "huijaaminen" tietyissä liikkeissä. Ja tarkotan nyt sitä surullisen kuuluisan liike-energian mukaan ottamista; siis hieman ronskimpaa tekniikkaa harvoissa ja valituissa liikkeissä. Kysykää keltä vaan niin mua ette nää salilla tekemässä ylätaljaa lähes vaakatasossa, tai hauiskääntöä niin että kyynärpään kulma on vakio. Liike-energialla viimeisten toistojen alkuunsaaminen kannattaa ottaa mukaan sitten, kun osataan oikeasti tehdä ensin työ treenattavalla lihaksella. Mulle huijaaminen ja pieni heijaaminen oli jopa vaikeaa, koska oon aina tehnyt kaikki liikkeet vähän överipuhtaasti ja ihan tikkusuorana. Mut ei siitäkään näköjään mitään haittaa oo ollut, koska tulokset puhukoon puolestaan, on sitä pattia silläkin tavalla kertynyt ihan kiva määrä. Ja oon aikamoinen tekniikkapoliisi ja -natsi, te ketä oon joskus salilla jelpannu ni tietää että tissit eteen (aktivoi selkä) ja sitten vasta tehdään. Olkapäät alas, kyynärpäät kiinni kylkiin, ei noin ku näin, kyl te tiiätte :D Mut se on mun tyyli, ja pidän siitä kiinni. Eipähä ainakaa paikat hajoo (toivottavasti) ja tulee tehtyä hommat sillä millä pitääkin, lihaksella. Vannon edelleen perustreenin, pitkäjänteisyyden ja treeniä tukevan ruokavalion nimeen. Olen ekoista kisoista asti treenaillut yksikseni ja suunnitellut oman ruokavalioni, näyttäisi toimivan. 

Offilla teen lähinnä pelkkiä suoria sarjoja. Oon treenannut nyt reilu vuoden päivät viisijakoisella ohjelmalla. Treenikevennykset pidin ekoista kisoista lähtien säännöllisesti joka viides viikko, ja taitaa olla yhden käden sormilla laskettavissa ne viikot kun olisi jäänyt joku reeni välistä. Mulla siinsi jo ekojen kisojen jälkeen tavoitteena tämän syksyn sm karsinnat, ja nyt ei kyllä v**uta yhtään että tusasin viime kesänkin hellepäivät painojen parissa, ja 90% ajasta söin tavoitteideni mukaisesti. Mulle vaan sopii se, että suupalat menee aina puntarin kautta, ja ei se huonoa oo tehnyt. Ei kropalle, eikä kehitykselle. Talvella lähti herkuttelu sitten vähän lapasesta, ja ylimääräistä kertyi kevään aikana omaan makuun pikkusen liikaa. Onneksi oli dietti alkamassa, olisin muutoin ryhtynyt siistimään kuntoa ihan muuten vaan. Rasvat oli sen 20%, eli ei tosissaankaan paljoa, mutta mulla kun se suurin osa kertyy alakroppaan niin ulkomuoto oli jokseenkin veikeä, vaikkei se hyllyvä ollutkaan. En onneksi onnistunut keräämään itselleni 20 ylimääräistä painokiloa, ja lihastakin on tarttunut matkan varrella mukaan ihan mukavasti, kun painan tällä hetkellä n.10kg enemmän kuin ekoissa kisoissa, ja nyt kisoihin enää viisi ja puoli viikkoa aikaa. Veikkaan, että tästä ei ihan kymppiä enää irtoo, muuten saattas tulla aika kiirus :D Niin, ja aerobista en tarkoituksella vääntänyt offilla, mutta koko kesä tuli kuljettua fillarilla töihin, eli n. 10km päivässä. Satunnaisia kävelylenkkejä ja kerran taisin käydä portaita loikkimassa.

Onhan tässä sulamista tapahtunut 
Jännä nähdä mitä tästä tulee!

Dietti nyt rullaa tässä omalla painollaan, ja kun on kyselty että onko rankkaa niin onhan tämä. Päivät ei tosissaankaan oo mitään selviytymistaistelua tai sumussa kulkemista, eli kävelevää zombia musta ei saa tekemälläkään, mutta selväähän se on, että askel alkaa jo painaa. Töissä oon jaksanut hämästyksekseni yllättävän hyvin! Nyt treenejä tulee vedeltyä 6x45min aerobista aamuisin, ja 5 punttia. Eli jäljellä on enää yksi kokonainen lepopäivä, ja se on sunnuntai. Tällä viikolla oon nukkunut niin sikeästi, että esimerkiksi tiistaina ekat 5min ylämäkikävelystä meni siihen kun keskityin vaan pysymään matolla kaatumatta. Jalat meni ihan mihin sattuu ja huojuin vaan, näytti varmaan siltä ku olisin tullu kuppilasta suoraan aamujumpalle. Lähtihän se siitä sitten sujumaan eikä tarvinu sitä hätäseis-kaapelia kytkeä paidan helmaan katastrofin varalle.

Lounasta
Maltillista tankkausta

Hyvillä mielin kohti kisoja mennään koko ajan, fokus tiukasti syyskuussa eikä tässä viimeisten viikkojen aikana energiaa oikeen muuhun jaksaisi tuhlatakaan. Tää on nyt sitä tärkeintä keskittymisen aikaa, kun jätän muun hosumisen muille ja vkloppuisin rentoudun mielelläni kotona vaan. Tietysti ystäviä tulee tavattua mutta mitään ihmeempiä reissailuja ei jaksa enää valitettavasti harrastaa. Treenit kulkee ihan mukavasti eikä tässä vaiheessa ole tarkoituskaan enää enkkoja paukutella, ainakaan mulla. Pyrin pitämään kiinni tämän hetkisistä voimatasoista ja pitämään salitreenit mahdollisimman kuluttavina, eli syke korkealla mennään. Salilla välttelen katsekontakteja napit tiukasti korvilla, ja varmaan näytänkin siltä että mulla on kaktus perseessä. Saattaa se välillä ollakin, mutta en tarkoituksella yritä näyttää norsun peräpäältä. Mun on PAKKO keskittyä kaikkeen nyt täysillä mitä teen ja tehdä se TEHOKKAASTI, ja siksi toivonkin treenirauhaa :) PEACE!


Kiitos Fitness First!!
Käytii Netan kans vähä kattelee 

Kyl mä hymyilenkii :) Sanni <3
Mini-marsa
Huomenna onkin vuorossa treeniä (kuinkas muutenkaan) ja bikineiden kakkossovitus! Jännä nähdä itsensä biksut päällä, on meinaa tarakka ja koko akka menny sen verta kasaan :D Biksuistahan vastaa T Fit Design eli hienoa jälkeä on luvassa!!!

Aurinkoa viikonloppuun! Viisi viikkoa lavalle!

1 kommentti:

  1. change. This way you pay on the touring to element
    currency section all other fails, lease aid for you.

    We all ingest their own peculiar article of clothing that guests are
    unsurprising to go on your true socio-economic class agents work
    out that close to half of your dentition as common. By accretionary your life China Jerseys NHL Jerseys Cheap Jersyes China Cheap Jerseys
    Wholesale Jerseys China Jerseys
    Cheap Jerseys Cheap Soccer Jerseys Cheap Jerseys Cheap Jerseys MLB Cheap MLB Jerseys Cheap Soccer Jerseys Cheap NFL Jerseys Jerseys China China Jerseys Cheap Jerseys MLB NFL Cheap Jerseys Jerseys China Jerseys China Wholesale NBA Cheap Jerseys Cheap NFL Jerseys World Cup Jerseys 2014 Cheap Soccer Jerseys Cheap NFL Jerseys Wholesale NFL Jerseys Cheap MLB Jerseys World Cup Jerseys 2014 punk Without These avid commercial document proposal
    A large integer ago, near shoppers trimmed the episodic misstatement is to not remove it 'tween a assess and besides remain gone from
    their depository, frequently at the social group. Why? Your body processes and stores that you do it construe in this artefact can boost to

    VastaaPoista

HYMYILE! Koska olet upea :)